تأمین سوخت ۲۵۰۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی شیروان در کشت پاییزه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمجید بهشتی، رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: سال جاری برای کشت پاییزه در این شهرستانٰ دو میلیون و ۳۷۱ هزار لیتر سوخت ماشین آلات کشاورزی تامین شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد:  بیشترین کشت پاییزه مربوط به محصولات کشاورزی گندمٰ، جوٰ، کلزا و گلرنگ بوده است.

,

رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: کل سطح زیر کشت باغ ها و زراعت این شهرستان ۵۵ هزار هکتار است که ۷۰ درصد آن مربوط به کشت پاییزه است.

,

بهشتی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاریٰ دو میلیون و ۳۲ هزار و ۸۵ لیتر سوخت در این شهرستان توزیع شد افزود: سالانه ۱۷ درصد سوخت کشت پاییزه این استانٰ مربوط به شیروان است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اینک کمبود سوخت در استان و شهرستان وجود ندارد، گفت: توزیع سوخت بین کشاورزان از ابتدای هرماه تا بیست و پنجم همان ماه ادامه دارد که توصیه می شود برای صرفه جویی در سوخت  همه مراحل کشت و زرع به صورت مکانیزه باشد.

,

وی گفت: در شهرستان شیروان هم اکنون ۱۰ دستگاه کمباین، دو هزار و ۳۲۱ دستگاه تراکتور و ۱۲ هزار انواع ادوات کشاورزی وجود دارد.

,

انتهای پیام/ 

]
رئیس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: سوخت دوهزار و ۵۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات کشاورزی شهرستان شیروان برای کشت پاییزه ۴۰ هزار هکتار اراضی تامین شده است.