کلاهبرداری ۴ هزار میلیاردی با وعده تحویل مسکن
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمد گنجه با اعلام خبر بازداشت یک کلاهبردار حرفه‌ای، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: به دنبال ارجاع یک مورد پرونده کلاهبرداری به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، پیگیری و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ادامه داد: بر اساس اظهارات نماینده شاکیان، مدتی پیش مدیرعامل و اعضای هیئت رئیسه یک شرکت خصوصی که در زمینه ساخت و ساز و برج‌سازی فعالیت داشتند مراحل ساخت یکی از پروژه‌های بزرگ مسکن در شهرری را که یک مجتمع مسکونی 65 واحدی بوده آغاز و با وعده واگذاری واحدها به مالباختگان، پس از جلب اعتماد و اطمینان آنها، هر واحد را به سه تا چهار نفر فروخته و پس از کلاهبرداری از 350 شهروند تهرانی، متواری شده بودند.
,
 
,
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس با اقدامات اطلاعاتی در هماهنگی با مقام قضایی، مدیرعامل کلاهبردار این شرکت را که قصد فرار از کشور از طریق مرزهای شمالی کشور داشته شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر کردند.
,
 
,
وی افزود: متهم (فردی حدوداً 50 ساله) در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما در برابر مستندات و ادله موجود به جرم تحصیل مال نامشروع به مبلغ حدود چهار هزار میلیارد ریال از طریق کلاهبرداری و سوءاستفاده از 350 نفر از اهالی شهرستان ری به بهانه واگذاری مسکن اعتراف کرد.
,
 
,
رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شهروندان خواست قبل از هرگونه معامله ملکی حتماً با استعلام کد رهگیری و تحقیقات جامع از مراکز قانونی از معتبر بودن اینگونه معاملات مطمئن شوند چرا که هوشیاری و آگاهی مردم در این مورد می‌تواند مانع از وقوع چنین جرایمی شود.
]
رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از بازداشت فردی خبر داد که با وعده تحویل منزل از ۳۵۰ نفر در شهرری کلاهبرداری کرده بود.