خطر در کمین مردم در ایستگاه‌های بدون حفاظ اتوبوس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; طرح تغییر خطوط اتوبوسرانی زنجان از 5 تیرماه سال جاری با برگزاری مراسم رسمی در زنجان آغاز شد و با گذشت 4 ماه از اجرای آن هنوز مشکلات این طرح به کلی حل نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

از ابتدای اجرای طرح مردم با یک سردرگمی مواجه شده بودند و هنوز هم برخی ها از اجرای این طرح نارضایتی دارند اما با توضیحات و قول شهردار زنجان که این طرح به نفع شهر است،این طرح تا کنون ادامه یافته است.

,

مدیریت سنتی سازمان اتوبوسرانی و گسیل داشتن اتوبوس ها از شهرک ها و دورترین نقاط شهر زنجان به مرکز یکی از دلایل تغییر خطوط اتوبوسرانی زنجان بود.

,

شهردار زنجان که تغییر خطوط اتوبوسرانی را خواسته به حق مردم می دانست در اجرای طرح نتوانست نظر مردم را جلب کند.

,

یکی از مزایای مهم این طرح کاهش تعداد اتوبوس ها در مرکز شهر بود که از 140 دستگاه به 15 دستگاه رسید و برای اجرای این طرح خطوط ویژه اتوبوس نیز در برخی مناطق ایجاد شد.

,

در میانه اجرای طرح بود که رانندگان اتوبوس تجمع برگزار کردند و از اجرای این طرح گلایه های خود را مطرح کردند. به گفته رانندگان معترض این طرح ایرادتی زیادی از نظر زیرساختی داشت که باید مورد توجه قرار گیرد.

,

کاهش ترافیک خودروهای شخصی، دسترسی آسان مردم به هسته مرکزی شهر از دیگر علت های اجرای این طرح بود اما هنوز هم ترافیک مرکز شهر زنجان روان نبوده و مردم به راحتی چندانی دست نیافته اند.

,

 

,

, ,

 

,

برخی از کسبه ها نیز به اجرای این طرح اعتراض کردند اما شهردار زنجان در پاسخ آنها گفت: ما خواسته کسبه  را چندین بار شنیدیم اما نمی‌توانیم به واسطه چندین نفر منافع 430 هزار نفر را که به نفع شهر از لحاظ زیست محیطی و ترافیکی است، در نظر نگیریم.

,

گذشته از همه مزایا و معایب اجرای این طرح باید نگاهی هم به ایستگاه هایی که برای اجرای این طرح راه اندازی شده است کنیم این ایستگاه ها بدون حفاظ بوده و جان مردم را با خطر جدی مواجه می کند.

,

کمترین بی دقتی ممکن است این ایستگاه های بدون حفاظ کاردست شهروندان بدهد و منجر به تصادف با خودروهای عبوری شود.

,

همچنین با توجه به آغاز فصل پاییز و بارش باران و برف این ایستگاه ها محل مناسبی برای منتظر ماندن نیست.

,

یکی از شهروندان زنجانی با بیان اینکه این ایستگاه های مشکلاتی را برای مردم به وجود می آورد، گفت: حتما باید با احتیاط در این ایستگاه ها منتظر بود.

,

 

,

, ,

 

,

محمدی با اشاره به اینکه هیچ حفاظی برای ایستگاه ها در نظر گرفته نشده است، افزود: کوچکترین اهمالی می تواند موجب تصادف عابران پیاده با اتوبوس شود.

,

وی خاطرنشان کرد: البته به دلیل طویل نبودن خیابان های شهر زنجان ایستگاه های با حفاظ نیز جاگیر است،اما این ایستگاه های جدید نیز ممکن است موجب خسارت شود.

,

این شهروند گفت: در تابستان شاید مشکلی پیش نیامده اما مردم در زمستان زیر برف و باران چطور در ایستگاه ها منتظر بمانند.

,

انتهای پیام/

]
ایستگاه های اتوبوسرانی در زنجان بدون حفاظ هستند که این امر می‌تواند بالقوه خطری در کمین مردم باشد.