صرفه جویی 77 میلیون مترمکعب آب در یزد بواسطه پلمپ 277حلقه چاه غیرمجاز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی جوادیان زاده در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، از پلمپ  277حلقه چاه غیرمجاز خبر داد و گفت: با پلمپ این تعداد از چاه های غیرمجاز در مصرف حدود 77 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
مدیرعامل آب منطقه ای یزد افزود: مقایسه آمارهای 5 ماهه از دیماه 96 تا خرداد ماه 97  نسبت به سال قبل نشان می دهد کسری ذخایر آبی استان طی این دوره 139 میلیون مترمکعب بوده و این در حالی است که با بارندگی های آغازین سال این میزان کسری 30 درصد جبران شده است.
,
 
,
همچنان افت سفره های آب زیرزمینی ادامه دارد
, همچنان افت سفره های آب زیرزمینی ادامه دارد, همچنان افت سفره های آب زیرزمینی ادامه دارد,
 
,
وی تصریح کرد: البته علی رغم کاهش 30 درصدی کسری مخازن آبی همچنان به دلیل ناپایداری سفره های زیرزمینی با افت آب و کسری مخزن مواجه هستیم.
,
جوادیان زاده در ادامه به پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی سد هرات اشاره کرد و گفت: این پروژه با کمبود منابع مالی مواجه بود که با تعهدی که  در سفر ریاست برنامه و بودجه کشور به یزد دادیم در تلاش هستیم تا با تامین بودجه 60 میلیارد تومانی پروژه آن را تا پایان سال به اتمام برسانیم.
,
 
,
کشف 94 چاه غیرمجاز در یزد و اشکذر
, کشف 94 چاه غیرمجاز در یزد و اشکذر, کشف 94 چاه غیرمجاز در یزد و اشکذر,
 
,
مدیرعامل آب منطقه ای یزد احداث متعدد گلخانه ها در استان را از نگرانی های جدی عنوان کرد و گفت: وجود گلخانه ها مصرف آب را افزایش می دهد ضمن اینکه در دو سال اخیر 94 چاه غیرمجاز در یزد و اشکذر کشف شده که عمدتا جهت تامین آب گلخانه ها بوده ضمن اینکه احداث گلخانه ها در محل های نامناسب می تواند به منابع آبی ما ضرر بزند و آن ها را آلوده سازد بنابراین حتما باید مکان احداث گلخانه ها استعلام شود که امیدواریم جهاد کشاورزی استان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.
,
 
,
اجرای طرح آزادسازی سراسری رودخانه های یزد
, اجرای طرح آزادسازی سراسری رودخانه های یزد, اجرای طرح آزادسازی سراسری رودخانه های یزد,
 
,
وی همچنین از اجرای طرح آزادسازی سراسری رودخانه های استان خبر داد و ابراز داشت: هرچند این اقدام یک فرایند طولانی و وقت گیر است اما با همکاری دستگاه های ذیربط توانستیم  این کار را تسریع کنیم و اولین ازادسازی را از رودخانه ده بالا آغاز کردیم  که ابتدا تعرضات شناسایی و سپس تخریب کردیم و پس از تخریب تعرضات بستر تعرضات حریم را در دستور کار قرار خواهیم داد که رودخانه های  طزرجان، منشاد و ... است.
,
 
,
جوادیان زاده حسن آزادسازی سراسری را اجرای عدالت و برطرف سازی تمامی تعرضات عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح تمامی تعرضات به صورت همزمان برطرف خواهند شد.
,
 
,
انتهای پیام/ح
]
مدیرعامل آب منطقه ای یزد گفت: با پلمپ 277حلقه چاه غیرمجاز یزد در مصرف حدود 77 میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.