تحصیل ۱۴۰ دانش آموز در یک مدرسه سه کلاسه در جرگلان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صفا دهدار،رئیس شورای اسلامی روستای قره آقاچ محمد نفس در بخش جرگلان شهرستان رازوجرگلان در گفت و گو با عصر اترک گفت : 140 دانش آموزان روستای قره آقاچ محمد نفس در ۹ پایه تحصیلی در دو شیفت در یک مدرسه سه کلاسه مشغول به تحصیل هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صفا دهدار،رئیس شورای اسلامی روستای قره آقاچ محمد نفس در بخش جرگلان شهرستان رازوجرگلان در گفت و گو با , عصر اترک,  گفت : 140 دانش آموزان روستای قره آقاچ محمد نفس در ۹ پایه تحصیلی در دو شیفت در یک مدرسه سه کلاسه مشغول به تحصیل هستند.,

وی افزود : در کنار این مدرسه سه کلاسه یک مدرسه کاه گلی و چوبی که در سال ۵۷ ساخته شده وجود دارد که دانش آموزان پایه پیش دبستانی و سوم ابتدایی، با مسئولیت بنده و مدیر مدرسه در آن مدرسه قدیمی و تخریبی مشغول تحصیل هستند.

,

دهدار ادامه داد: اوضاع این مدرسه بسیار نگران کننده است چراکه با هر بارش امکان ریزش آن نیز وجود دارد ولی ما اجبارا بچه ها را در آن جای داده ایم.

,

این عضو شورای اسلامی روستای قره اقاچ با ابراز تاسف از این وضعیت گفت: مجبور هستیم برای رفع کمبود کلاس و بازنماندن از تحصیل دانش آموزان را در این مدرسه قدیمی جای دهیم چرا که در مدرسه سه کلاسه جای کافی برای ۱۴۰ دانش آموز وجود ندارد .

,  .,

وی با بیان اینکه در این مدرسه سه کلاسه دانش آموزانی از کلاته های حاجی آشور، کلاته منفرد و کلاته شهید پورمند و از روستای قره آقاچ محمد نفس تحصیل می کنند ، تاکید کرد: ساخت مدرسه ای دیگر نیاز مبرم این روستای دور افتاده از مرکز بخش جرگلان  است.

,

وی خاطرنشان کرد: این روستا ۱۲ کیلومتر با یکه سعود فاصله دارد و قریب به هزار نفر جمعیت دارد .

,  .,

گفتنی است :شهرستان رازوجرگلان در حدود ۱۲ هزار نفر دانش آموز دارد که در ۱۸۶ آموزشگاه تحصیل می کنند.

,  :,

خبرنگار:رحیمی

,

انتهای پیام/

, /]
عضو شورای اسلامی روستای قره آقاچ محمد نفس از تحصیل ۱۴۰ دانش آموز در یک مدرسه سه کلاسه در این روستا خبر داد.