به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مرآت با تأکید بر این که قطع وابستگی بودجه به نفت به اتفاقات مثبتی در اقتصاد کشور منجر خواهد شد اظهار داشت: به این واسطه، مسئولان مجبور میشوند نظام مالیاتی را منظمتر کنند و هدف «انضباط مالی» و «توزیع عادلانه ثروت» نزدیکتر خواهد شد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,ابراهیمی با بیان این که در شرایطی که کشورهای پیشرفته هزینههای جاری خود را از درآمدهای مالیاتی تأمین میکنند، نظام مالیاتی در ایران ناقص است گفت: در نظامهای مالیاتی مطلوب، افرادی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری میپردازند و طبعا این امر در ثروت توازن ایجاد میکند.
وی با تصریح بر این که اگر قانون برنامههای چهارم، پنجم و ششم توسعه اجرا شده بود، اکنون وابستگی کشور به نفت کاهش پیدا کرده بود گفت: نقطه فشار تحریمها، فروش نفت بود و اگر وابستگی ما به نفت کم شده بود، شاید دشمن اصلا از این ابزار استفاده نمیکرد و ما به دردسرهای این حوزه دچار نمیشدیم.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به این که با تشدید انضباط مالی، حذف هزینههای زائد و بهبود وضعیت نظام مالیاتی، قطع وابستگی بودجه به نفت شدنی است گفت: یکی از محاسن این اتفاق، روشن شدن تکلیف پروژههای عمرانی است؛ ما به این واسطه میتوانیم برنامهریزیهای دقیقی برای درآمدها داشته باشیم و تعهداتمان را به طور دقیق بر مبنای درآمدها طرحریزی کنیم.
ابراهیمی در ادامه با اعلام این مطلب که دولت قصد دارد همراه با بودجه 99، نمایی از بودجه 1400 را ارائه دهد گفت: بر این اساس، بودجه آتی دورنمایی تقریبا دوساله خواهد داشت.
قانون بودجه، قانون نیست؛ یک حسابداری بزرگ است!
وی افزود: باید صراحتا بگویم که قانون بودجه سنواتی، در واقع قانون نیست بلکه یک حسابداری بزرگ است که دولت در طی آن هزینهها و درآمدهایش را پیشنهاد میدهد؛ مجلس نیز تأثیری معادل 10 تا 15 درصد بر لایحه بودجه دارد.
نماینده مردم شازند با ابراز امیدواری برای این که روزی بودجهها 5 ساله تدوین شود و دولتها تابع برنامههای اساسی مالی باشند گفت: بدین ترتیب دولتها نخواهند توانست ملاحظات سیاسی و سلایق خود را در بودجهنویسی دخالت دهند؛ با این تفاسیر، آنچه که دولت درباره کاهش وابستگی بودجه به نفت اعلام کرده، نشان میدهد که دارند از یکسو به تدریج به سمت اجرای قانون حرکت میکنند و از سوی دیگر به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه توجه میشود.
ابراهیمی در ادامه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با «لایحه تجارت» گفت: لایحه تجارت از آن جهت که مبنای داد و ستدها بر اساس آن تعیین میشود، حائز اهمیت بسیار است.
تکلیف لایحه تجارت باید هرچه سریعتر روشن شود
وی با تأکید بر این که لایحه مذکور باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود گفت: متأسفانه به حدی قوانین مشابه در لایحه تجارت وجود دارد که در صورت کشیدن کار به محاکم دست وکلا و قضات باز خواهد بود تا از خلأهای قانونی استفاده نامطلوب کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ممکن است لایحه مذکور نیازمند بررسی مجدد در کمیسیون تخصصی باشد گفت: با این وجود، این که لایحه مذکور بین مجالس پاسکاری شود و تصویب آن به تعویق بیفتد به مصلحت نیست؛ با این وجود من موافق تعجیل در تصویب این لایحه و وضع قانونهای غیرقابل اجرا نیز نیستم.
ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که «آیا میپذیرید که مجلس دهم ضعیفترین مجلس تاریخ ایران است؟» گفت: من این مسأله را قبول ندارم؛ مجلس دهم از حیث تنوع سواد و سلایق و در واقع توازن سیاسی از مجالس، ششم، هفتم، هشتم و نهم مطلوبتر است؛ چراکه مجلس ششم تماما در اختیار اصلاحطلبان و برخی مجالس دیگر در اختیار تندروها و بعضا اصولگرایان بود اما مجلس دهم از توازن برخوردار است.
وی با یادآوری این مطلب که اعضای فراکسیون امید تقریبا یکسوم نمایندگان مجلس را تشکیل میدهند گفت: اصولگرایان و مستقلین نیز هریک یکسوم از مجلس سهم دارند؛ بر این اساس تکرار میکنم که توازن سیاسی در مجلس دهم بسیار عالی است.
این نماینده مردم در مجلس با بیان این که مجلس دهم، مجلسی است که نمیتوان از پیش سرنوشت لوایحی که به آن سپرده میشود را پیشبینی کرد گفت: این در حالی است که مجالس قبل، نگرش مشخصی داشتند و شما میتوانستید سرنوشت طرحها را حدس بزنید.
ارگانهای موازی مجلس را تضعیف میکنند
ابراهیمی با ابراز ناخرسندی از دخالت «ارگانهای موازی» در کار مجلس گفت: من قبول دارم که دخالت و ورود این ارگانها نظیر شوراهای عالی، گروه نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و گروه مشورتی سران قوا، موجب تضعیف جایگاه مجلس شده است.
وی اشکال اساسی مجلس را مربوط به انتخابات دانست و گفت: شما برای تبلیغات انتخابات یک هفته فرصت دارید و فضا هم برای رقابت سالم فراهم نیست و از همه بدتر کاندیدا باید بکوشند با وعدههای اجرایی به مجلس راه پیدا کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس با تأکید بر این که نماینده مجلس در هنگام کار وظیفه نظارت و تقنین دارند اما در هنگام رأی گرفتن باید وعده اجرایی بدهند گفت: در واقع هدف و ابزار در نمایندگی مجلس به شدت متعارض است؛ و از آنجا که احزاب هم فعال نیستند هر کاندیدا میکوشد با سلیقه خود نظر مردم حوزه انتخابیه را جلب کند و همه تلاش خود را میکند تا وعدههای اجرای دادهشده به مردم را عملی کند.
وی افزود: اگر میخواهیم مجلس بهتری داشته باشیم اساسا باید قانون انتخابات را تغییر بدهیم؛ با این وجود من معتقدم مجالس ما رو به تکامل میروند.
انتهای پیام/
ابراهیمی با بیان این که در شرایطی که کشورهای پیشرفته هزینههای جاری خود را از درآمدهای مالیاتی تأمین میکنند، نظام مالیاتی در ایران ناقص است گفت: در نظامهای مالیاتی مطلوب، افرادی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری میپردازند و طبعا این امر در ثروت توازن ایجاد میکند.
وی با تصریح بر این که اگر قانون برنامههای چهارم، پنجم و ششم توسعه اجرا شده بود، اکنون وابستگی کشور به نفت کاهش پیدا کرده بود گفت: نقطه فشار تحریمها، فروش نفت بود و اگر وابستگی ما به نفت کم شده بود، شاید دشمن اصلا از این ابزار استفاده نمیکرد و ما به دردسرهای این حوزه دچار نمیشدیم.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به این که با تشدید انضباط مالی، حذف هزینههای زائد و بهبود وضعیت نظام مالیاتی، قطع وابستگی بودجه به نفت شدنی است گفت: یکی از محاسن این اتفاق، روشن شدن تکلیف پروژههای عمرانی است؛ ما به این واسطه میتوانیم برنامهریزیهای دقیقی برای درآمدها داشته باشیم و تعهداتمان را به طور دقیق بر مبنای درآمدها طرحریزی کنیم.
ابراهیمی در ادامه با اعلام این مطلب که دولت قصد دارد همراه با بودجه 99، نمایی از بودجه 1400 را ارائه دهد گفت: بر این اساس، بودجه آتی دورنمایی تقریبا دوساله خواهد داشت.
قانون بودجه، قانون نیست؛ یک حسابداری بزرگ است!
وی افزود: باید صراحتا بگویم که قانون بودجه سنواتی، در واقع قانون نیست بلکه یک حسابداری بزرگ است که دولت در طی آن هزینهها و درآمدهایش را پیشنهاد میدهد؛ مجلس نیز تأثیری معادل 10 تا 15 درصد بر لایحه بودجه دارد.
نماینده مردم شازند با ابراز امیدواری برای این که روزی بودجهها 5 ساله تدوین شود و دولتها تابع برنامههای اساسی مالی باشند گفت: بدین ترتیب دولتها نخواهند توانست ملاحظات سیاسی و سلایق خود را در بودجهنویسی دخالت دهند؛ با این تفاسیر، آنچه که دولت درباره کاهش وابستگی بودجه به نفت اعلام کرده، نشان میدهد که دارند از یکسو به تدریج به سمت اجرای قانون حرکت میکنند و از سوی دیگر به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه توجه میشود.
ابراهیمی در ادامه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با «لایحه تجارت» گفت: لایحه تجارت از آن جهت که مبنای داد و ستدها بر اساس آن تعیین میشود، حائز اهمیت بسیار است.
تکلیف لایحه تجارت باید هرچه سریعتر روشن شود
وی با تأکید بر این که لایحه مذکور باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود گفت: متأسفانه به حدی قوانین مشابه در لایحه تجارت وجود دارد که در صورت کشیدن کار به محاکم دست وکلا و قضات باز خواهد بود تا از خلأهای قانونی استفاده نامطلوب کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ممکن است لایحه مذکور نیازمند بررسی مجدد در کمیسیون تخصصی باشد گفت: با این وجود، این که لایحه مذکور بین مجالس پاسکاری شود و تصویب آن به تعویق بیفتد به مصلحت نیست؛ با این وجود من موافق تعجیل در تصویب این لایحه و وضع قانونهای غیرقابل اجرا نیز نیستم.
ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که «آیا میپذیرید که مجلس دهم ضعیفترین مجلس تاریخ ایران است؟» گفت: من این مسأله را قبول ندارم؛ مجلس دهم از حیث تنوع سواد و سلایق و در واقع توازن سیاسی از مجالس، ششم، هفتم، هشتم و نهم مطلوبتر است؛ چراکه مجلس ششم تماما در اختیار اصلاحطلبان و برخی مجالس دیگر در اختیار تندروها و بعضا اصولگرایان بود اما مجلس دهم از توازن برخوردار است.
وی با یادآوری این مطلب که اعضای فراکسیون امید تقریبا یکسوم نمایندگان مجلس را تشکیل میدهند گفت: اصولگرایان و مستقلین نیز هریک یکسوم از مجلس سهم دارند؛ بر این اساس تکرار میکنم که توازن سیاسی در مجلس دهم بسیار عالی است.
این نماینده مردم در مجلس با بیان این که مجلس دهم، مجلسی است که نمیتوان از پیش سرنوشت لوایحی که به آن سپرده میشود را پیشبینی کرد گفت: این در حالی است که مجالس قبل، نگرش مشخصی داشتند و شما میتوانستید سرنوشت طرحها را حدس بزنید.
ارگانهای موازی مجلس را تضعیف میکنند
ابراهیمی با ابراز ناخرسندی از دخالت «ارگانهای موازی» در کار مجلس گفت: من قبول دارم که دخالت و ورود این ارگانها نظیر شوراهای عالی، گروه نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و گروه مشورتی سران قوا، موجب تضعیف جایگاه مجلس شده است.
وی اشکال اساسی مجلس را مربوط به انتخابات دانست و گفت: شما برای تبلیغات انتخابات یک هفته فرصت دارید و فضا هم برای رقابت سالم فراهم نیست و از همه بدتر کاندیدا باید بکوشند با وعدههای اجرایی به مجلس راه پیدا کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس با تأکید بر این که نماینده مجلس در هنگام کار وظیفه نظارت و تقنین دارند اما در هنگام رأی گرفتن باید وعده اجرایی بدهند گفت: در واقع هدف و ابزار در نمایندگی مجلس به شدت متعارض است؛ و از آنجا که احزاب هم فعال نیستند هر کاندیدا میکوشد با سلیقه خود نظر مردم حوزه انتخابیه را جلب کند و همه تلاش خود را میکند تا وعدههای اجرای دادهشده به مردم را عملی کند.
وی افزود: اگر میخواهیم مجلس بهتری داشته باشیم اساسا باید قانون انتخابات را تغییر بدهیم؛ با این وجود من معتقدم مجالس ما رو به تکامل میروند.
انتهای پیام/
ابراهیمی با بیان این که در شرایطی که کشورهای پیشرفته هزینههای جاری خود را از درآمدهای مالیاتی تأمین میکنند، نظام مالیاتی در ایران ناقص است گفت: در نظامهای مالیاتی مطلوب، افرادی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری میپردازند و طبعا این امر در ثروت توازن ایجاد میکند.
وی با تصریح بر این که اگر قانون برنامههای چهارم، پنجم و ششم توسعه اجرا شده بود، اکنون وابستگی کشور به نفت کاهش پیدا کرده بود گفت: نقطه فشار تحریمها، فروش نفت بود و اگر وابستگی ما به نفت کم شده بود، شاید دشمن اصلا از این ابزار استفاده نمیکرد و ما به دردسرهای این حوزه دچار نمیشدیم.
این نماینده مردم در مجلس با اشاره به این که با تشدید انضباط مالی، حذف هزینههای زائد و بهبود وضعیت نظام مالیاتی، قطع وابستگی بودجه به نفت شدنی است گفت: یکی از محاسن این اتفاق، روشن شدن تکلیف پروژههای عمرانی است؛ ما به این واسطه میتوانیم برنامهریزیهای دقیقی برای درآمدها داشته باشیم و تعهداتمان را به طور دقیق بر مبنای درآمدها طرحریزی کنیم.
ابراهیمی در ادامه با اعلام این مطلب که دولت قصد دارد همراه با بودجه 99، نمایی از بودجه 1400 را ارائه دهد گفت: بر این اساس، بودجه آتی دورنمایی تقریبا دوساله خواهد داشت.
قانون بودجه، قانون نیست؛ یک حسابداری بزرگ است!
وی افزود: باید صراحتا بگویم که قانون بودجه سنواتی، در واقع قانون نیست بلکه یک حسابداری بزرگ است که دولت در طی آن هزینهها و درآمدهایش را پیشنهاد میدهد؛ مجلس نیز تأثیری معادل 10 تا 15 درصد بر لایحه بودجه دارد.
نماینده مردم شازند با ابراز امیدواری برای این که روزی بودجهها 5 ساله تدوین شود و دولتها تابع برنامههای اساسی مالی باشند گفت: بدین ترتیب دولتها نخواهند توانست ملاحظات سیاسی و سلایق خود را در بودجهنویسی دخالت دهند؛ با این تفاسیر، آنچه که دولت درباره کاهش وابستگی بودجه به نفت اعلام کرده، نشان میدهد که دارند از یکسو به تدریج به سمت اجرای قانون حرکت میکنند و از سوی دیگر به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه توجه میشود.
ابراهیمی در ادامه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با «لایحه تجارت» گفت: لایحه تجارت از آن جهت که مبنای داد و ستدها بر اساس آن تعیین میشود، حائز اهمیت بسیار است.
تکلیف لایحه تجارت باید هرچه سریعتر روشن شود
وی با تأکید بر این که لایحه مذکور باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود گفت: متأسفانه به حدی قوانین مشابه در لایحه تجارت وجود دارد که در صورت کشیدن کار به محاکم دست وکلا و قضات باز خواهد بود تا از خلأهای قانونی استفاده نامطلوب کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ممکن است لایحه مذکور نیازمند بررسی مجدد در کمیسیون تخصصی باشد گفت: با این وجود، این که لایحه مذکور بین مجالس پاسکاری شود و تصویب آن به تعویق بیفتد به مصلحت نیست؛ با این وجود من موافق تعجیل در تصویب این لایحه و وضع قانونهای غیرقابل اجرا نیز نیستم.
ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که «آیا میپذیرید که مجلس دهم ضعیفترین مجلس تاریخ ایران است؟» گفت: من این مسأله را قبول ندارم؛ مجلس دهم از حیث تنوع سواد و سلایق و در واقع توازن سیاسی از مجالس، ششم، هفتم، هشتم و نهم مطلوبتر است؛ چراکه مجلس ششم تماما در اختیار اصلاحطلبان و برخی مجالس دیگر در اختیار تندروها و بعضا اصولگرایان بود اما مجلس دهم از توازن برخوردار است.
وی با یادآوری این مطلب که اعضای فراکسیون امید تقریبا یکسوم نمایندگان مجلس را تشکیل میدهند گفت: اصولگرایان و مستقلین نیز هریک یکسوم از مجلس سهم دارند؛ بر این اساس تکرار میکنم که توازن سیاسی در مجلس دهم بسیار عالی است.
این نماینده مردم در مجلس با بیان این که مجلس دهم، مجلسی است که نمیتوان از پیش سرنوشت لوایحی که به آن سپرده میشود را پیشبینی کرد گفت: این در حالی است که مجالس قبل، نگرش مشخصی داشتند و شما میتوانستید سرنوشت طرحها را حدس بزنید.
ارگانهای موازی مجلس را تضعیف میکنند
ابراهیمی با ابراز ناخرسندی از دخالت «ارگانهای موازی» در کار مجلس گفت: من قبول دارم که دخالت و ورود این ارگانها نظیر شوراهای عالی، گروه نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و گروه مشورتی سران قوا، موجب تضعیف جایگاه مجلس شده است.
وی اشکال اساسی مجلس را مربوط به انتخابات دانست و گفت: شما برای تبلیغات انتخابات یک هفته فرصت دارید و فضا هم برای رقابت سالم فراهم نیست و از همه بدتر کاندیدا باید بکوشند با وعدههای اجرایی به مجلس راه پیدا کنند.
نماینده مردم شازند در مجلس با تأکید بر این که نماینده مجلس در هنگام کار وظیفه نظارت و تقنین دارند اما در هنگام رأی گرفتن باید وعده اجرایی بدهند گفت: در واقع هدف و ابزار در نمایندگی مجلس به شدت متعارض است؛ و از آنجا که احزاب هم فعال نیستند هر کاندیدا میکوشد با سلیقه خود نظر مردم حوزه انتخابیه را جلب کند و همه تلاش خود را میکند تا وعدههای اجرای دادهشده به مردم را عملی کند.
وی افزود: اگر میخواهیم مجلس بهتری داشته باشیم اساسا باید قانون انتخابات را تغییر بدهیم؛ با این وجود من معتقدم مجالس ما رو به تکامل میروند.
انتهای پیام/
ابراهیمی با بیان این که در شرایطی که کشورهای پیشرفته هزینههای جاری خود را از درآمدهای مالیاتی تأمین میکنند، نظام مالیاتی در ایران ناقص است گفت: در نظامهای مالیاتی مطلوب، افرادی که درآمد بیشتری دارند مالیات بیشتری میپردازند و طبعا این امر در ثروت توازن ایجاد میکند.
,وی با تصریح بر این که اگر قانون برنامههای چهارم، پنجم و ششم توسعه اجرا شده بود، اکنون وابستگی کشور به نفت کاهش پیدا کرده بود گفت: نقطه فشار تحریمها، فروش نفت بود و اگر وابستگی ما به نفت کم شده بود، شاید دشمن اصلا از این ابزار استفاده نمیکرد و ما به دردسرهای این حوزه دچار نمیشدیم.
,این نماینده مردم در مجلس با اشاره به این که با تشدید انضباط مالی، حذف هزینههای زائد و بهبود وضعیت نظام مالیاتی، قطع وابستگی بودجه به نفت شدنی است گفت: یکی از محاسن این اتفاق، روشن شدن تکلیف پروژههای عمرانی است؛ ما به این واسطه میتوانیم برنامهریزیهای دقیقی برای درآمدها داشته باشیم و تعهداتمان را به طور دقیق بر مبنای درآمدها طرحریزی کنیم.
,ابراهیمی در ادامه با اعلام این مطلب که دولت قصد دارد همراه با بودجه 99، نمایی از بودجه 1400 را ارائه دهد گفت: بر این اساس، بودجه آتی دورنمایی تقریبا دوساله خواهد داشت.
,قانون بودجه، قانون نیست؛ یک حسابداری بزرگ است!
, قانون بودجه، قانون نیست؛ یک حسابداری بزرگ است!, قانون بودجه، قانون نیست؛ یک حسابداری بزرگ است!,وی افزود: باید صراحتا بگویم که قانون بودجه سنواتی، در واقع قانون نیست بلکه یک حسابداری بزرگ است که دولت در طی آن هزینهها و درآمدهایش را پیشنهاد میدهد؛ مجلس نیز تأثیری معادل 10 تا 15 درصد بر لایحه بودجه دارد.
,نماینده مردم شازند با ابراز امیدواری برای این که روزی بودجهها 5 ساله تدوین شود و دولتها تابع برنامههای اساسی مالی باشند گفت: بدین ترتیب دولتها نخواهند توانست ملاحظات سیاسی و سلایق خود را در بودجهنویسی دخالت دهند؛ با این تفاسیر، آنچه که دولت درباره کاهش وابستگی بودجه به نفت اعلام کرده، نشان میدهد که دارند از یکسو به تدریج به سمت اجرای قانون حرکت میکنند و از سوی دیگر به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه توجه میشود.
,ابراهیمی در ادامه در پاسخ به پرسشی در ارتباط با «لایحه تجارت» گفت: لایحه تجارت از آن جهت که مبنای داد و ستدها بر اساس آن تعیین میشود، حائز اهمیت بسیار است.
,تکلیف لایحه تجارت باید هرچه سریعتر روشن شود
, تکلیف لایحه تجارت باید هرچه سریعتر روشن شود, تکلیف لایحه تجارت باید هرچه سریعتر روشن شود,وی با تأکید بر این که لایحه مذکور باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود گفت: متأسفانه به حدی قوانین مشابه در لایحه تجارت وجود دارد که در صورت کشیدن کار به محاکم دست وکلا و قضات باز خواهد بود تا از خلأهای قانونی استفاده نامطلوب کنند.
,نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ممکن است لایحه مذکور نیازمند بررسی مجدد در کمیسیون تخصصی باشد گفت: با این وجود، این که لایحه مذکور بین مجالس پاسکاری شود و تصویب آن به تعویق بیفتد به مصلحت نیست؛ با این وجود من موافق تعجیل در تصویب این لایحه و وضع قانونهای غیرقابل اجرا نیز نیستم.
,ابراهیمی در پاسخ به این پرسش که «آیا میپذیرید که مجلس دهم ضعیفترین مجلس تاریخ ایران است؟» گفت: من این مسأله را قبول ندارم؛ مجلس دهم از حیث تنوع سواد و سلایق و در واقع توازن سیاسی از مجالس، ششم، هفتم، هشتم و نهم مطلوبتر است؛ چراکه مجلس ششم تماما در اختیار اصلاحطلبان و برخی مجالس دیگر در اختیار تندروها و بعضا اصولگرایان بود اما مجلس دهم از توازن برخوردار است.
,وی با یادآوری این مطلب که اعضای فراکسیون امید تقریبا یکسوم نمایندگان مجلس را تشکیل میدهند گفت: اصولگرایان و مستقلین نیز هریک یکسوم از مجلس سهم دارند؛ بر این اساس تکرار میکنم که توازن سیاسی در مجلس دهم بسیار عالی است.
,این نماینده مردم در مجلس با بیان این که مجلس دهم، مجلسی است که نمیتوان از پیش سرنوشت لوایحی که به آن سپرده میشود را پیشبینی کرد گفت: این در حالی است که مجالس قبل، نگرش مشخصی داشتند و شما میتوانستید سرنوشت طرحها را حدس بزنید.
,ارگانهای موازی مجلس را تضعیف میکنند
, ارگانهای موازی مجلس را تضعیف میکنند, ارگانهای موازی مجلس را تضعیف میکنند,ابراهیمی با ابراز ناخرسندی از دخالت «ارگانهای موازی» در کار مجلس گفت: من قبول دارم که دخالت و ورود این ارگانها نظیر شوراهای عالی، گروه نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام و گروه مشورتی سران قوا، موجب تضعیف جایگاه مجلس شده است.
,وی اشکال اساسی مجلس را مربوط به انتخابات دانست و گفت: شما برای تبلیغات انتخابات یک هفته فرصت دارید و فضا هم برای رقابت سالم فراهم نیست و از همه بدتر کاندیدا باید بکوشند با وعدههای اجرایی به مجلس راه پیدا کنند.
,نماینده مردم شازند در مجلس با تأکید بر این که نماینده مجلس در هنگام کار وظیفه نظارت و تقنین دارند اما در هنگام رأی گرفتن باید وعده اجرایی بدهند گفت: در واقع هدف و ابزار در نمایندگی مجلس به شدت متعارض است؛ و از آنجا که احزاب هم فعال نیستند هر کاندیدا میکوشد با سلیقه خود نظر مردم حوزه انتخابیه را جلب کند و همه تلاش خود را میکند تا وعدههای اجرای دادهشده به مردم را عملی کند.
,وی افزود: اگر میخواهیم مجلس بهتری داشته باشیم اساسا باید قانون انتخابات را تغییر بدهیم؛ با این وجود من معتقدم مجالس ما رو به تکامل میروند.
,انتهای پیام/
,]