صدور اولین پروانه حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در قزوین
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سیروس صارمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های جهانی استاندارد هرسال این روز را با شعار خاصی انتخاب می‌کنند و امسال با شعار استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: ما انسان‌ها از ابتدای خلقت که دانسته‌هایمان را بر سنگ نوشته می‌نوشتیم و به دنبال انتقال دانش بودیم تاکنون که از تکنولوژی استفاده می‌کنیم، امروز استاندارد به کمک ویدئوها آمده تا دانش به‌صورت کامل به نسل‌های بعدی منتقل شود.

,

مدیرکل اداره استاندارد قزوین ابراز کرد: در سال رونق تولید استاندارد نقش پررنگی دارد و می‌تواند با تدوین استانداردها به بالابردن سطح کیفیت محصولات تولیدی کمک کند.

,

وی افزود: در سازمان استاندارد 33هزار استاندارد تاکنون درنظرگرفته شده و به بالابردن سطح کیفیت کمک کرده و روند رو به جلو دارد.

,

این مسئول عنوان کرد: امسال در سطح کشوری واحد نمونه نداشتیم و البته این به معنای ضعیف بودن واحدهای تولیدی استان نیست.

,

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد قزوین فعالیت‌های شاخصی را با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی انجام داد که اجرای بسته‌های حمایتی در بخش صادرات، واردات و تولیدات داخلی، صدور اولین پروانه حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی استان تایید صلاحیت 23نفر و صدور سه پروانه برای بانوان کارآفرین از جمله آن‌هاست.

,

صارمی بیان کرد: همچنین اهدافی در جهت نیاز استان و کمک به بخش صنعت درنظر گرفته شده که در این راستا تشویق واحدهای تولیدی، تقویت و توسعه دفتر منطقه‌ای پژوهش‌های استاندارد و چند فعالیت دیگر انجام می‌شود.

,

قاچاق با ارزش بیش از 12میلیارد از موانع فعالیت استاندارد است

, قاچاق با ارزش بیش از 12میلیارد از موانع فعالیت استاندارد است,

در ادامه این همایش مهدی بخشنده گفت: از ماشین آلاتی که به‌روز نیست نمی‌توان انتظار تولید کالای استاندارد داشت، همچنین قوانینی نیز وجود دارد که به تجدیدنظر نیاز دارد.

,

وی ادامه داد: اداره استاندارد باید به بخش خصوصی شفاف و قابل اعتماد واگذار شود، امروز استاندارد اجباری و تشویقی معنا و مفهوم ندارد و استانداردهای مختلف داخلی و بین المللی وجود دارد.

,

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اذعان کرد: امروز استاندارد بین المللی از الزامات صادرات شده و لازم است؛ استاندارد کشور ما نیز در سطح جهان مورد تایید باشد.

,

وی ابراز کرد: در سال رونق تولید کالای گواهی شده انجام شد است و کالای قاچاق با بیش از 12میلیارد از مشکلاتی است که تمام زحمات استاندارد را از بین می‌برد و از این رو شناسایی و مبارزه با آن‌ها ضرورت دارد.

,

انتهای پیام

]
مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین گفت: اداره کل استاندارد قزوین فعالیت‌های شاخصی را با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی انجام داد که اجرای بسته‌های حمایتی در بخش صادرات، واردات و تولیدات داخلی، صدور اولین پروانه حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی استان و تایید صلاحیت ۲۳نفر و صدور سه پروانه برای بانوان کارآفرین از جمله آن‌هاست.