هلال احمر از پرداخت مالیات معاف شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه طرح استفساریه بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم را با ۱۶۸ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این استفساریه آمده است که آیا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی مشمول حکم بند ۲ ماده ۲ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۲۲/ ۱۱/ ۱۳۸۰ می‌باشد.
,
 
,
در پاسخ این استفساریه آمده است بلی. جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی مشمول بند ۲ ماده ۲ قانون مذکور می‌باشد.
,
 
,
با این مصوبه جمعیت هلال احمر نباید به ازای بودجه‌ای که از دولت می‌گیرد مالیات بدهد و به عبارت دیگر هلال احمر نباید به سازمان مالیاتی مالیات بدهد.
,
 
,
در جریان بررسی این استفساریه، جلیلی معاون پارلمانی وزارت اقتصاد توضیح داد که در حال حاضر نیز این تکلیف قانونی در حال انجام است و قانونگذار یعنی سازمان مالیاتی از هلال احمر مالیات نمی‌گیرد لذا تکلیف جدیدی به دولت تحمیل نمی‌شود.
,
 
,
حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی در واکنش به این صحبت‌ گفت: دولت در حالی می‌گوید که این معافیت در حال حاضر اعمال می‌شود که سازمان مالیاتی از هلال احمر خواستار پرداخت مالیات بر درآمدهای عمومی و اختصاصی شده است. این استفساریه می ‌گوید که هلال احمر نباید برای بودجه دولتی مالیات بدهد.
,
 
,
مصوبه امروز مجلس در صورت تایید نهایی شورای نگهبان اجرایی است.
]
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب استفساریه‌ای مقرر کردند که هلال احمر از پرداخت مالیات بر بودجه دولتی اختصاص یافته شده به این سازمان معاف است.