گاز مناطق زلزله زده وصل شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عسگری، با اعلام اینکه تعدادی علمک گاز در زلزله استان آذربایجان شرقی شکسته شده است گفت: پس از وقوع زلزله برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی، گاز این مناطق قطع شد و پس از ایمن سازی و رفع مشکلات ناشی از وقوع زلزله، هم اکنون گاز تمامی مناطق زلزله زده به جزء یک روستا وصل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران افزود: گاز یک روستا به دلیل شدت تخریب و رعایت مسائل ایمنی هم‌اکنون قطع است و پس از رفع مشکل وصل خواهد شد.
,
 
,
بر اساس این گزارش مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز نیز گفت: شبکه انتقال گاز استان آذربایجان شرقی پس از وقوع زلزله بامداد امروز (جمعه، 17 آبان‌ماه) آسیب ندیده و جریان پایدار و ایمن گاز در این شبکه ادامه دارد.
,
 
,
یداله بایبوردی افزود: وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، آسیبی به خطوط انتقال گاز و تاسیسات تقویت فشار گاز این استان وارد نکرده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه کانون زمین لرزه در محدوده ترکمانچای بوده است، اظهار کرد: نیروهای منطقه 8 عملیات انتقال گاز از زمان وقوع زلزله تاکنون در حالت آماده‌باش کامل هستند و برقراری جریان پایدار و ایمن گاز طبیعی در شبکه به صورت مداوم زیرنظر است.
,
 
,
مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز با یادآوری اینکه مطابق روال، از ابتدای سال 98 تا زمان شروع فصل سرما، تعمیرات اساسی و عادی در شبکه انتقال گاز این منطقه و نیز استان آذربایجان شرقی انجام شده است تا در صورت وقوع هر حادثه طبیعی از سلامت شبکه اطمینان داشته باشیم، اظهار کرد: خوشبختانه نتیجه تعمیرات و مقاوم‌سازی در وقوع زلزله بامداد امروز خود را نشان داد، به گونه‌ای که تاکنون هیچ مشکلی در شبکه از سوی کارشناسان منطقه گزارش نشده است.
,
 
,
بایبوردی با تاکید بر اینکه در زمان طراحی و احداث خطوط انتقال گاز در سراسر کشور به طور قطع به این نکته توجه می‌شود که خطوط و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در مناطقی ساخته شوند که کمترین میزان پیش‌بینی وقوع زلزله یا سیلاب را داشته باشند، گفت: دقت به این نکته شاید در ابتدا به چشم نیاید اما زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد می‌توان پی به اهمیت نکات زمان طراحی و احداث خطوط انتقال گاز برد.
,
 
,
زلزله‌ای به بزرگی 5.9 دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 2 و 17 دقیقه و 3 ثانیه بامداد امروز حوالی تَرْک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زمین لرزه استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل را هم لرزاند.
,
 
,
تَرْک یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران است. این شهر مرکز دهستان کندوان و بخش کندوان شهرستان میانه است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد گاز مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی به جز یک روستا وصل است.