هدف مداحان انگلیسی تفرقه‌افکنی بین مسلمانان است/ جلسات روضه خانگی ساماندهی می‌شوند/ اجرای کنگره ملی شهدای مداح در سال آینده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور در گفت‌‌وگو با صبح توس؛ پیرامون اهمیت تبیین عزاداری با شور و شعور در میان جوانان اظهار کرد: انبیا و اولیای الهی سختی ها و مصیبت های زیادی را در طول تاریخ بشریت داشته اند و همه اینها به منظور ترویج معارف دینی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ستایشگری اهل‌بیت(ع)، فرصتی برای سوق دادن نسل جوانان به دینداری

, ستایشگری اهل‌بیت(ع)، فرصتی برای سوق دادن نسل جوانان به دینداری,

وی افزود: حوزه ستایشگری و مداحی اهل‌بیت(ع) فرصتی است که پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب نسل جوان را بتوانیم به دین و دینداری سوق دهیم و در این مسیر شور همراه با شعور باید افزایش داشته باشد.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور گفت: مشاهده می شود سینه زنی هایی متفاوتی انجام می شود که خود همین عزاداری نیز می‌تواند معرفت افزایی کند، صرفا نباید موضوع شور حسینی مطرح باشد و در کنار آن باید شعور حسینی نیز مورد توجه قرار گیرد که البته جهش خوبی در این زمینه در سطح کشور شاهد هستیم.

,

وی با بیان اینکه بزرگان و پیشکسوتان این حوزه نیز تذکرات لازم را ارائه می دهند تا بر اساس فرمایش رهبری شور و شعور حسینی در عزاداری ها جایگاه خوبی را پیدا کند افزود: رهبر معظم انقلاب هر ساله طی دیدار با شعرا و مداحان نقشه راه جامعه شاعر و مداح را ترسیم می کنند و بارها نیز فرموده‌اند در کنار شور حسینی، شعور حسینی در عرصه هایی مانند بصیرت، دشمن شناسی، روشنگری و استکبارستیزی دارای اهمیت است.

,

انقلابی در مجالس اهل‌بیت(ع) رخ داده است

, انقلابی در مجالس اهل‌بیت(ع) رخ داده است,

ارجونی تصریح کرد: مجالس اهل بیت(ع) قبل از انقلاب نیز بود اما واقعا پس از پیروزی انقلاب در این حوزه هم انقلابی ایجاد شده است و در دفاع مقدس نقش بی بدیل مداحان و فضاسازی معنوی در جبهه ها بر هیچ کسی پوشیده نیست که موجب تقویت روحی رزمندگان بود و همه عملیات ها با نام و یاد ائمه و اهل بیت(ع) آغاز می شد.

,

وی با بیان اینکه همواره مداحان و ذاکران جلودار لشکر اسلام بودند افزود: چاشنی عملیات ها در دوران دفاع مقدس بحث مداحی اهل‌بیت(ع) بود و پس از ان نیز در دوره های مختلف نقش مداحان بسیار اثرگذار بود.

,

با قیام هیئت‌ها و مداحان، فتنه 88 در نطفه خفه شد

, با قیام هیئت‌ها و مداحان، فتنه 88 در نطفه خفه شد,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور خاطرنشان کرد: در فتنه 88 و روز نهم دیماه هیئت های مذهبی حضور پیدا کردند و وقتی که فتنه به جایگاه اباعبدالله(ع) نزدیک شد هیئت ها و مداحان همگی قیام کردند و با این حرکت فتنه در نطفه خفه شد و معلوم شد که در بحث انقلاب نیاز به تقویت هیئت های تراز انقلاب داریم.

,

وی افزود: در دوره جدید مداحان انقلابی جوان پای کار هستند و رشد دارند و باید خودمان را نسبت به مبانی انقلاب اسلامی بیشتر بروزرسانی و تقویت کنیم.

,

ارجونی گفت: یکی از مهم ترین دلایلی که امروز عرصه مداحی، مورد تهاجم دشمن قرار گرفته، اثرگذاری مداحی اهل بیت(ع) است و هر قدر اثرگذاری بالاتر باشد تمامی تلاش دشمن بر آن است که آفتی بر جانش بیندازد.

,

رتبه مداحی و منبری از باشرافت ترین رتبه ها است

, رتبه مداحی و منبری از باشرافت ترین رتبه ها است,

وی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند رتبه مداحی و منبری از باشرافت ترین رتبه ها است و ما برای اینکه از عرصه مداحی مراقبت کنیم منویات رهبر معظم انقلاب بهترین نقشه راه است لذا حتما باید در حوزه مداحی آسیب شناسی شود.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور اظهار کرد: یکی از مواردی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید ویژه دارند موضوع «وحدت» است لذا باید همه تلاش ما بر حفظ وحدت اسلامی باشد.

,

وی با اشاره به اینکه باید بر اساس گام دوم انقلاب شرایط را برای امت واحده اسلامی مهیا کنیم افزود: در این مسیر باید مراقب جولان مداحان انگلیسی باشیم تا در دام تفکرات این نوع افراد قرار نگیریم.

,

اختلاف‌افکنی، از حربه های دشمنان برای نظام اسلامی است

, اختلاف‌افکنی، از حربه های دشمنان برای نظام اسلامی است,

ارجونی تصریح کرد: یکی از حربه های دشمنان برای نظام اسلامی بحث اختلاف افکنی است و از هیچ کوششی برای رسیدن به اهداف دریغ نمی کنند و در کشورهای پیشرفته نیز شبکه های ضد وحدت تلاش می کنند.

,

وی افزود: دشمن در پی اختلاف است لذا باید زندگی اهل بیت(ع) را بررسی کنیم چون همواره بر وحدت و یکپارچگی مسلمانان تأکید شده و امروز نیاز است کارگاه های بصرت افزایی به منظور خنثی سازی خباثت های دشمن برگزار شود.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه باید اسلام ناب را به تمام دنیا توسعه دهیم و این بدون موضوع وحدت میسر نخواهد بود خاطرنشان کرد: موصوع گام دوم انقلاب در رابطه با حرکتی تاریخی و آینده نگری است و مسیر انقلاب را مشخص کرده است.

,

وی افزود: در بیانیه گام دوم باید به نکاتی توجه شود چراکه این گام به منظور ایجاد تمدن نوین اسلامی است و باید در مسیر ظهور جان‌فشانی صورت گیرد و وظیفه مداحان در گام دوم انقلاب با این حجم از دشمنی مزدوران، افزایش خواهد یافت.

,

رسالت اولیه مداح، زینت بودن رفتارش برای اهل‌بیت(ع) باشد

, رسالت اولیه مداح، زینت بودن رفتارش برای اهل‌بیت(ع) باشد,

ارجونی ضمن با اهمیت دانستن نقش اثربخشی در هدایت عقلی و احساسی مداحان و حرکت در مسیر اهداف انقلاب گفت: تبیین مسیر انقلاب توسط مداحان می تواند به صورت هنرمندانه با کمک ابزار هنری صورت گیرد و در حرکت امت اسلامی تأثیرگذار خواهد بود و باید بیش از این در تبیین و تشریح اهداف گام دوم انقلاب تلاش کنیم.

,

وی با اعلام اینکه رسالت و خصویات اولیه مداح، این است که رفتار و کردارش برای اهل‌بیت زینت باشد و جذب کننده مردم باشد افزود: مداح انقلابی دارای شاخصه هایی است و اگر بتوانیم هر دو را کنار هم قرار دهیم می توانیم به مداح تراز انقلاب دست پیدا کنیم

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور اظهار کرد: مسیر انقلاب حوزه اندیشه ای و فکری است و در راستای تقویت آن باید نیازهای امروز انقلاب و جامعه را بدانیم و آثار هنری از جمله مداحی در این مسیر تولید شوند.

,

وی ضمن اشاره به ابعاد حماسی و مظلومیت در مداحی افزود: طی این سالها درزمینه بعد مظلومیت بیشتر تلاش شده و بعد حماسی یکی از مواردی است که می تواند مداح را به حوزه «مدح انقلابی» نزدیک کند.

,

ارجونی تصریح کرد: شناخت عمیق از دشمن و نقشه های دشمن و خلق حماسه در رویارویی با دشمن می تواند یک مداح را به سوی تراز انقلابی سوق دهد و وقتی شعر خوب و ناب در اختیار مداح قرار می گیرد تأثیرگذاری خودش را خواهد داشت و آمادگی را داریم حمایت های خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

,

شعرا و مادحین وظیفه خود را منوط به شرایط دولت نکرده‌اند

, شعرا و مادحین وظیفه خود را منوط به شرایط دولت نکرده‌اند,

وی افزود: کمک رسانی دولت به این عرصه نیاز است و انتظارات خیلی بیشتر از اینهاست تا دستگاه های متولی دولتی در نقاطی که مسئولیت دارند، توجه کافی به این عرصه داشته باشند و البته تا امروز شعرا و مادحین وظیفه خود را منوط به شرایط دولت نکرده‌اند و به نحو شایسته و خودجوش انجام دادند.

,

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور با بیان اینکه حضور مداحان در همه عرصه فعال است و در اربعین مسئولیت هایی واگذار شده  موکب هایی در داخل کشور برپا شده است ادامه داد: حضور میلیونی مردم در اربعین و ایام آخر ماه صفر و مداحان و هیئت های گرانقدر نشأت گرفته از معنویت اهل بیت(ع) است و علی‌رغم هجمه های دشمن مجالس اهل بیت به صورت پرشور و منسجم تر برگزار می شود.

,

وی افزود: از مهم ترین فعالیت ها در حوزه بسیج مداحان، تربیت و توانمندسازی مداحان انقلابی در سطح کشور است و در این تربیت و آموزش بخشی به نوگلان حسینی و زینبی اختصاص یافته است.

,

ارجونی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم با تلاش می‌توان از پایه و سنین نوجوانی در این حوزه قدم برداریم که بسیار مطلوب‌تر است و در حوزه ساماندهی جلسات روضه خانگی قدم برداشته شده تا شاکله مناسب برای جلسات خانگی برنامه ریزی شود.

,

وی با اشاره به اینکه قصد داریم بحث شناسایی شهدای مداح صورت گیرد و در سال آینده کنگره ملی شهدای مداح را اجرا کنیم افزود: در حوزه شعر باید ورود ویژه‌ای داشته باشیم لذا کانون تخصصی شعر آیینی در مجموعه های استانی راه اندازی شده است.

,

انتهای پیام/

]
یوسف ارجونی با اشاره به اینکه باید مسیر باید مراقب جولان مداحان انگلیسی باشیم تا در دام تفکرات این نوع افراد قرار نگیریم گفت: رسالت و خصویات اولیه مداح، این است که رفتار و کردارش برای اهل‌بیت زینت باشد و جذب کننده مردم باشد.