کلاهبرداری به بهانه کمک به زلزله‌زدگان شمالغرب کشور
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی آدینه‌لو اظهار کرد: افراد سودجو در فضای مجازی با ایجاد گروه و جلب اعتماد مردم، به بهانه کمک به مردم شهرستان میانه با دادن شماره حساب اقدام به اخذ پول از مردم می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس پلیس فتای استان زنجان ضمن عرض تسلیت به عموم مردم به ویژه بازماندگان عزیزان جان باخته در زلزله شهرستان میانه، گفت: متأسفانه شاهد سوءاستفاده برخی افراد از حادثه پیش آمده هستیم به گونه‌ای که با تبلیغات جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی از این احساس انسان دوستانه سوءاستفاده کرده و کلاهبرداری می‌کنند.

,

وی ادامه داد: برخی از کلاهبرداران با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مردم در این شرایط، با اعلام شماره حساب، ارسال پیامک و... با عنوان کمک به زلزله‌زدگان، قربانیان را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت کرده و با اخذ اطلاعات کارت بانکی آنها در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب افراد  می‌کنند.

,

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه شهروندان و عموم مردم به هیچ عنوان فریب این تبلیغات را نخورند و برای کمک به زلزله‌زدگان حتماً از طریق نهادهای معتبر مثل هلال احمر اقدام کنند، بیان کرد: برای کسب هرگونه اطلاعات درباره زلزله شهرستان میانه حتماً از طریق رسانه ملی مثل تلویزیون و رادیو اقدام کرده و به شایعات به وجود آمده نیز توجه نکنند.

,

وی با اشاره به آدرس سایت و ایمیل پلیس فتا، آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، به 110 یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام

]
رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه شاهد سوءاستفاده برخی افراد از زلزله رخ داده در شهرستان میانه هستیم، درباره کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه زلزله هشدار داد.