فردا، آغاز بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌اکبر صالحی امشب در بدو ورود به استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقارن این ایام مبارک با بتن‌ریزی واحد دو نیروگاه اتمی بوشهر و در آینده نزدیک واحد سه را به فال نیک می‌گیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه 1395 فوت بعد از برجام توانستیم یک قرارداد در ارتباط با نیروگاه‌های جدید با روس‌ها ببندیم، افزود: دو نیروگاه جدید که واحد دو و سه خواهد بود، هرکدام  هزار و 50 مگاوات قدرت دارند.

,

وی ادامه داد: از همان دو سال پیش که قرارداد را بستیم و قسط اول را پرداخت کردیم، کار کارگاهی شروع  و قریب به سه میلیون مترمکعب خاکبرداری  و امکانات وسیعی بسیج شد.در سایت بوشهر فردا شاهد خواهید بود در این دو سال کار بسیار عمده‌ای انجام گرفت و شمع‌کوبی‌های لازم هم در حد وسیع انجام گرفت.

,

صالحی بیان کرد: فردا عملیات بتن‌ریزی به صورت نمادین انجام خواهد شد چون که قبلا شروع شده بود  و کار ادامه یافت و جا دارد از پیمانکاران ایرانی تشکر کنیم، بالاخره ما بدهی قابل توجهی به آنها داریم و از دولت می‌خواهیم توجه ویژه‌ای برای تأمین مالی این پروژه  داشته باشند. از پیمانکار روس هم تشکر می‌کنیم، به آنها هم بدهی داریم ولی شرایط ما را درک می‌کنند.

,

منبع: فارس

,

انتهای پبام/

]
رئیس سازمان انرژی اتمی از آغاز بتن‌ریزی واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر از فردا خبر داد.