شکل‌گیری مافیای صادرات قیر در وزارت نفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد علیرضا بیگی از رانت و سوء استفاده مافیای وزارت نفت در صادرات مواد اولیه قیر( وکیوم با توم) علی رغم وجود بحران تامین قیر برای اجرای پروژه های عمرانی در کشور خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه فصل کارهای عمرانی با توجه به سرمای هوا رو به اتمام است،افزود: کمبود قیر منجر به تعطیلی اجرای پروژه های عمرانی شده است.
,
 
,
عضو کمیسیون شوراها و سیاست داخلی تاکید کرد: وزارت نفت، وکیوم باتوم که ماده اولیه قیر است را در اختیار کارخانه های قیر قرار نمی‌دهد. به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه قیر و محصول نهایی قیر در سطح جهان، وزارت نفت از توزیع عادلانه ماده اولیه قیر سر باز می‌زند.
,
 
,
علیرضا بیگی افزود: البته برای گروه خاصی این ماده اولیه تأمین شده است. این گروه خاص نیز بدون اینکه فرآوری خاصی روی ماده اولیه انجام دهند، آن را صادر کردند و از این رهگذر پول کلانی به جیب زدند.
,
 
,
وی با بیان اینکه این گروه خاص، برخی تولید کنندگان قیر هستند که به جای تولید قیر و محصولات نهایی، مواد اولیه ای که وزارت نفت در اختیار آنها قرار داده بود را صادر کردند،اظهار داشت: بقیه دست اندرکاران صنعت قیر نیز به دلیل اینکه با مشکل تهیه مواد اولیه تولید قیر روبرو بوده اند، با مشکلات متعددی مواجه شده اند.
,
 
,
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: حدود دو هزار کارگر در صنایع مختلف قیر مشغول به کار هستند که فرصتهای شغلی آنها به مخاطره افتاده است.
,
 
,
علیرضا بیگی با اشاره به بحران در اجرای پروژه های عمرانی و به مثابه آن از دست رفتن شغل کارگران پروژه های عمرانی و کارگران کارخانه های تولید قیر، یادآور شد: عملکرد وزارت نفت موجب سوء استفاده و رانت خواری افراد خاص شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: مافیایی در وزارت نفت مواد اولیه قیر را صادر می کند و فقط به برخی کارخانه های خاص، مواد اولیه می فروشد که این افراد و کارخانه ها نیز به جای تولید قیر، مواد اولیه را صادر می کنند و رانت بزرگی به جیب می زند.
,
 
,
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه طبق قانون بودجه، دولت مکلف به تأمین قیر رایگان برای پروژه های عمرانی است،افزود: طی ماه های اخیر، نمایندگان بارها به وزارت نفت در این خصوص تذکر داده اند. امروز با بحران تأمین قیر پروژه های عمرانی مواجه هستیم؛ صدا و سیما نیز در این خصوص مستند مفصلی را به نمایش درآورد که نمایانگر سوء عملکرد وزارت نفت بود.
,
 
,
علیرضا بیگی گفت: در این خصوص نمایندگان تذکری را خطاب به رئیس جمهور تنظیم کردند که در روز یکشنبه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.
,
 
,
منبع: مهر
]
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از تذکر نمایندگان به رئیس جمهور در مورد شکل گیری مافیای صادرات مواد اولیه تولید قیر در وزارت نفت خبر داد.