افزایش ۱۵ درصدی تولید مرکبات در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا زارعی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: سطح زیرکشت مرکبات در سطح استان کرمانشاه ۱۳۰۸ هکتار است که ۵۳۰ هکتار بارور و ۷۷۸ هکتار غیر بارور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: بیشترین سطح زیرکشت متعلق به باغات شهرستان قصرشیرین است و در سطوح بسیار محدود نیز در شهرستان های گیلانغرب، سرپل ذهاب، پاوه و ثلاث باباجانی کشت مرکبات وجود دارد.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید مرکبات پنج هزار و ۴۵۷ تن است که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش تولید داشته است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: متوسط عملکرد باغات مرکبات در سطح استان کرمانشاه ۱۰ تن در یک هکتار است.

,

پرتقال و لیمو ترش بیشترین ارقام کشت شده در باغات کرمانشاه /افزایش ۲۰۰ هکتاری سطح زیر کشت

,

وی افزود: بیشترین گونه های مرکبات که در استان کشت می شوند به ترتیب شامل پرتقال با ۳۶۶ هکتار، لیمو ترش با ۴۲۳ هکتار، نارنگی با ۲۴۶ هکتار و لیموشیرین با ۱۵۵ است، البته گونه هایی نظیر نارنج و گریپ فروت نیز در سطوح کمی کشت می شود. 

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: ارقام کشت شده مرکبات در سطح استان شامل پرتقال شامل واشنگتن ناول، والنسیا و رقم جدیدی به نام پرل، لیموترش لیموآب شیراز، مکزیکن لایم و پرشین لایم و لیمو شیرین فلسطینی هستند.

,

زارعی با بیان اینکه بیشترین صادرات به تهران انجام می شود، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هکتار افزایش سطح زیر کشت مرکبات داشته ایم.

,

وی تصریح کرد: مرکبات  به دلیل سرما زدگی با حساسیت بیشتری کشت می شود و در حال حاضر دردصد توسعه آن در شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و ثلاث باباجانی هستیم.

,

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در سطح استان کرمانشاه به دلیل صادراتی بودن، کشت لیموشیرین و لیموترش مورد تاکید است.

,

این مسئول بیان کرد: باغداران نسبت به هرس و حذف شاخه های آلوده اقدام و از مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی برای انجام چالکود استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان تولید مرکبات در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.