بزرگ‌ترین بیمارستان هوشمند کشور در ارومیه افتتاح شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش اروم‌نیوز، اسحاق جهانگیری دقایقی پیش و در اولین برنامه خود در آذربایجان غربی، بیمارستان بین‌المللی میلاد را در ارومیه افتتاح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

این بیمارستان به عنوان بزرگترین بیمارستان هوشمند کشور به دست معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

,
معاون اول رییس جمهور در این مراسم، گفت: استکبار جهانی فکر می‌کرد که قادر است با تحریم ملت ایران را متوقف کند اما با همت و یکپارچگی مردم و تلاش مدیران و خدمتگذاران گردنه سخت و پیچ خطرناک را پشت سر گذاشتیم.
,
 
,
اسحاق جهانگیری، در ادامه به تشریح ویژگی‌های این بیمارستان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص های بیمارستان، غیر دولتی بودن سرمایه‌گذاری در آن است.
,
 
,
وی، ادامه داد: معجزه توسعه توسط بخش خصوصی اتفاق می‌افتد و حرکت افرادی که با تنگ نظری به دنبال ایجاد مانع در برابر حضور بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف کشور هستند  و رفتار آن‌ها نه به مصلحت کشور، نه به مصلحت آینده و نه به مصلحت توسعه ایران اسلامی است.
,
 
,
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نیز در آیین افتتاح بیمارستان میلاد ارومیه، اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۲ تعداد تخت‌های بیمارستانی در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۸۰۰ تخت بود که در سال آینده و با افتتاح چند مرکز درمانی دیگر در استان تعداد تخت‌های بیمارستانی آذربایجان‌غربی به بیش از ۵ هزار تخت می‌رسد.
,
 
,
سعید نمکی، افزود: این مساله شاخص تخت بیمارستانی در آذربایجان‌غربی را از یک تخت به ازای هر یک هزار نفر در سال ۹۲ به ۱/۶۵ صدم تخت به ازای هر یک هزار نفر می‌رساند که بالاتر از متوسط ملی خواهد بود.
,
 
,
بیمارستان میلاد ارومیه در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۳۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۷ هزار و ۱۶۰ مترمربع و با ظرفیت ۳۰۰ تخت خواب بزرگترین بیمارستان خصوصی کشور بوده و امشب فاز نخست آن در ۴ طبقه مورد افتتاح قرار گرفت.
,
 
,
۲۰۰ نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص مقیم خارج از کشور استان از سهامداران این بیمارستان خصوصی که مطابق با آخرین استانداردهای بین‌المللی احداث شده و در بحث توریسم درمانی آمادگی ارائه خدمات پزشکی به بیماران کشورهای همسایه یعنی آذربایجان، ارمنستان، نخجوان و عراق و ترکیه را دارد، هستند.
,
 
,
بیمارستان بین‌المللی میلاد ارومیه یکی از نخستین بیمارستان‌های هوشمند خصوصی کشور و مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی بوده و از سوی دیگر دارای امکانات بی‌نظیر مانند باند بالگرد بوده که بیماران از شهرهای مختلف به صورت اورژانسی به این بیمارستان انتقال داده می‌شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
بیمارستان بین‌المللی میلاد ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.