پلاک‌کوبی ۵۰۰ هزار رأس دام در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهرخ یارویسی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: پلاک کوبی و هویت دار کردن دام ها از طریق وزارت خانه موضوعی قانونی است که بر اساس برنامه ششم توسعه باید انجام شود و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی متولی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

وی از همکاری بخش خصوصی با دامپزشکی خبر داد و افزود: طی یک ماه اخیر پلاک کوبی دام ها به صور رسمی آغاز شده و درصدد هستیم ظرف یکی دو سال آینده تمام دام ها هویت دار شوند.

,

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اولویت اجرای طرح پلاک کوبی دام های سبک است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۰۰ هزار راس دام در سطح استان کرمانشاه پلاک کوبی شده است.

,

این مسئول با تاکید بر اینکه در کنار پلاک کوبی دام ها بیمه اجباری انجام می شود، گفت: دریافت هرگونه خدمات دولتی منوط به انجام پلاک کوبی و بیمه اجباری دام ها است بر همین مبنا دامداران و بهره بردارانی که بخواهند در سطح استان دامداری کنند باید نسبت به این امر اقدام کنند.

,

وی هدف از انجام پلاک کوبی دام ها را دریافت اطلاعات کامل از شمار دام های سبک و سنگین به منظور انجام برنامه ریزی همچنین جلوگیری از قاچاق دام است.

,

یارویسی خاطرنشان کرد: به محض اینکه دام ها به کشتارگاه می روند و ذبح می شوند به صورت سیستماتیک پلاک ها غیرفعال و از تعداد جمعیت دامی استان حذف می شوند.

,

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: درصدد هستیم تا پایان سال حداقل بتوانیم نیمی از دام های سبک و سنگین را پلاک کوبی کنیم.

,

یارویسی با تاکید بر لزوم انجام پلاک کوبی و بیمه اجباری دام ها، خاطرنشان کرد: دامداران و بهره برداران دامی به منظور انجام پلاک کوبی ۱۵ رقمی به مراکز بخش خصوصی مراجعه کنند.  

,

انتهای پیام/

]
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از پلاک‌کوبی ۵۰۰ هزار راس دام در این استان خبر داد.