کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از  صاحب نیوز؛ کنگره بزرگداشت ابوالمعالی، شهید آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای پیش از ظهر امروز با حضور شخصیت‌های حوزوی و فرهنگی در مجتمع فرهنگی الزهرا(س) مبارکه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این کنگره با قرائت پیام مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت‌‎الله العظمی مکارم شیرازی آغاز به کار کرد. در متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم؛ تشکیل این اجلاس که برای بزرگداشت عالم فرزانه مرحوم آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای (رحمت الله علیه) و در هفتاد و سومین سال رحلت ایشان برگزار شده را به همه شما عزیزان و دست اندرکاران تبریک می‌گویم.

,

در ادامه این پیام آمده است: حقیقت این است که در هر عصر و زمانی علمای نخبه‌ای پیدا می‌شوند که هم در جامعه زمان خود تاثیر بگذارند و هم آثارشان برای زمان‌های بعد باقی می‌ماند و مرحوم آیت الله مبارکه‌ای (رحمت‌الله علیه) یکی از آنها بود.

,

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده است: او در علوم مختلف اطلاعات ارزشمندی داشت و از شرایط زمان آگاه بود و برای احیای مذهب اهل بیت (علیهم السلام) تا آنجا که می‌توانست زحمت کشید. مردم مبارکه باید به وجود چنین عالم فرزانه افتخار کنند و راه او را ادامه دهند و زندگی او را سرلوحه زندگی خود قرار دهند. روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

,

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این مراسم با بیان اینکه آیت الله مبارکه‌ای عالمی جلوتر از زمان خود به شمار می‌رفت، اظهار داشت: این عالم جلیل القدر از جمله علمای به‌نامی بود که محور اتحاد و همدلی جامعه در زمان غیبت امام زمان (عج) محسوب می‌شد.

,

حجت‌السلام عباسعلی حیدری با بیان اینکه هدف از برگزاری این کنگره زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید عالی قدر است، گفت: جوانان باید با الگو‌هایی این چنینی بیشتر آشنا شده و در مسیر آنها گام بردارند، امروز که جامعه ما تحت تاثیر جو فرهنگی ایجاد شده توسط دشمن است باید با معرفی اینگونه شخصیت‌ها و آثار به جا مانده از آنان در آگاهی بخشی به جوانان موثرتر عمل کنیم.

,

وی با بیان اینکه آیت‌الله مبارکه‌ای میان شیعه و سنی مقرب بود و در اتحاد آنان کوشید، تصریح کرد: شخصیت دانشمند و عالم زاهد از جمله صفاتی است که برای ممتاز برشمردن شخصیت آیت‌الله مبارکه‌ای به کار می‌رود. بنابراین تأسی به چنین الگویی می‌تواند ما را در دنیا و آخرت یاری کند.

,

در این کنگره همچنین از 6  عنوان کتاب در زمینه معرفی شخصیت آیت‌الله مبارکه‌ای رونمایی شد. ارائه 3 مقاله برتر کنگره همراه با تجلیل از صاحبان مقاله، اجرای سرود «از تبار روشنی» ویژه بزرگداشت آیت الله مبارکه‌ای، پخش مستند تلویزیونی «مصلح بیدار» تهیه شده در سیمای استان و تجلیل از فرزندان آیت‌الله مبارکه‌ای از دیگر برنامه‌های این کنگره بود.

,

فردا و همزمان با روز دوم کنگره بزرگداشت آیت‌الله مبارکه‌ای، مراسمی در باغ طوبی واقع در تخت فولاد اصفهان در جوار تربت این عالم وارسته برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/ن

]
کنگره بزرگداشت شهید آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در مبارکه برگزار شد.