بازار خودرو در انتظار ریزش قیمت‌ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجربه نشان داده افزایش قیمت بنزین در دنیا عاملی برای کاهش تمایل مردم به خرید خودرو و در نتیجه کسادی بازار خودرو است. این اتفاق در بازار خودرو ایران نیز دور از انتظار نیست و برخی فعالان بازار خودرو معتقدند روند قیمتی بازار خودرو کاهشی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در بازار خودرو امروز هر دستگاه پراید با قیمت ۴۸.۵ میلیون تومان معامله شد و در مورد پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز می‌توان به قیمت ۸۶ میلیون تومانی این خودرو اشاره کرد.
,
 
,
همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۰۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت پژو پارس و پژو ۴۰۵ جی ال ایکس نیز در بازار طی روزهای اخیر تغییری نداشته و به ترتیب ۱۰۰ میلیون تومان و ۷۶.۵ میلیون تومان معامله می‌شوند. قیمت رانا نیز از ۸۳ میلیون تومان طی روزهای اخیر به ۸۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.
,
 
,
در مورد قیمت سمند LX نیز باید به نرخ ۸۱ میلیون تومانی خودرو در بازار اشاره کنیم. همچنین هر دستگاه تیبا صندوق‌دار به قیمت ۵۸ میلیون تومان و تیبا هاچ بک به قیمت ۶۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.
,
 
,
قیمت ساندرو استپ‌وی نیز در بازار به ۱۹۸.۵ میلیون تومان رسیده و هر دستگاه سراتو نیز به قیمت ۳۰۲ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. 
,
 
,
* خرید و فروش راکد است
,
 
,
محمد مولایی یک فعال بازار خودرو گفت: امروز خرید و فروش خودرو در بازار راکد بود و با توجه به تاثیر رشد قیمت بنزین بر قیمت خودرو، خریداران فعلاً برای خرید دست نگه داشته‌اند.
,
 
,
وی افزود: هرچند قیمت روی کاغذ برخی خودروها در اثر رشد نرخ ارز، کمی بالا رفته اما خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و مردم منتظرند تا اثر قیمت جدید بنزین را بر نرخ خودروها مشاهده کنند.
,
 
,
در مورد کنترل قیمت‌ها در بازار، رضا رحمانی وزیر صنعت نیز گفته است: برای صیانت از حقوق مردم و جلوگیری از سوء استفاده گری برخی سودجویان،​ پس از اصلاح نرخ بنزین​، مقرر کرده ایم که هیچ افزایش نرخی در کالاها نباید داشته باشیم و با این حال هر گونه افزایش قیمت، تخلف محسوب می شود.
,
 
,
وی افزود: برنامه تثبیت قیمت‌ها ادامه دارد و مهمترین کار ما این است که جلوی دلال بازی را بگیریم.
,
 
,
رحمانی با بیان اینکه اصلاح صنعت خودرو را آغاز کرده ایم، گفت: به علت‌های مختلف از جمله میزان بالای مصرف سوخت و برای حفظ محیط زیست و ایمنی از خودروسازان خواسته‌ایم تولید خودروهای قدیمی را متوقف کنند و خودروی جایگزین باید مصرف پایین و ایمنی بالا داشته باشد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه توسعه ساخت خودروهای برقی در دستور کار قرار دارد، افزود: با شرکت‌های معتبر جهان وارد مذاکره شدیم و مردم آثار این تصمیمات را خواهند دید.
,
 
,
منبع: فارس
]
در شرایطی که با افزایش نرخ بنزین پیش‌بینی می شود قیمت‌ها در بازار خودرو روندی کاهشی به خود بگیرد، امروز هر دستگاه پراید در بازار ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد.