افزایش نرخ کرایه تاکسی ممنوع/ رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران: برخی رانندگان اقدام به افزایش نرخ کرایه ها کردند که قطعا این اقدام خلاف قانون است
[

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره اقدامات صورت گرفته در شورای شهر پیرامون نگرانی های مردم از افزایش کرایه تاکسی ها به واسطه افزایش قیمت بنزین گفت: نگرانی ها دوطرفه است؛ مردم از یک سو نگران افزایش کرایه تاکسی ها هستند اما از دیگر سو رانندگان تاکسی هم نگران کاهش درآمدهای خود به خاطر افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر سایر هزینه های جاری خود هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیخانی با اشاره به اینکه چند روزی بیشتر از این اصلاح قیمت نمی گذرد و باید فرصت داد گفت: بررسی دقیق این تاثیرات احتیاج به زمان و گزارش گیری های مرتبط و دقیق دارد تا بتوان در مورد آن اظهارنظر کرد.

,

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا این سهمیه بر اساس پیمایش و کارکرد تاکسی ها واقعی است یا نه گفت: اگر این سهمیه کمتر از نیاز واقعی تخصیص یافته است، در صورت کمبود قطعا تاکسیران زیان خواهد کرد.

,

این عضو شورای شهر افزود: در صورت کافی بودن سهمیه بنزین تاکسی ها، نباید هیچگونه افزایش نرخ کرایه ای انجام گیرد.

,

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای  شهر گفت: یک مشکلی هم که در باب نظارت بر روند کاری تاکسی ها وجود دارد این است که هیچگونه ابزار آنلاینی برای رصد کارکرد اینها وجود ندارد. الان در شرکت های تاکسی اینترنتی با ابزارهایی که دارند رصد آنلاین برای کارکرد رانندگان وجود دارد اما چون در تاکسی های شهری این امکان وجود ندارد نمی شود به طور دقیق میران سهمیه لازم برای این ناوگان را تعیین کرد.

,

علیخانی درباره افزایش نرخ سایر وسایل نقلیه عمومی هم گفت: قیمت کرایه حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس که هیچ ارتباطی با بنزین ندارند قطعا افزایش نخواهد یافت و شهرداری برای اینها یارانه می دهد.

,

وی درباره احتمال تغییر یا اصلاح سهمیه تاکسی ها گفت: واقعا اگر سهمیه بنزین تخصیصی برای تاکسی ها کافی نیست باید سهمیه لازم برای آنها تامین شود تا ضرری متوجه تاکسیران ها هم نشود.

,

علیخانی درباره گزارش برخی تخلفات در خطوط تاکسیرانی گفت: برخی خطوط متاسفانه رانندگان اقدام به افزایش نرخ کرایه ها کردند که قطعا این اقدام خلاف قانون است. تاکسیرانی مسئول نظارت بر قیمت تاکسی ها و خطوط آن هاست و با هرکس که تخلف کرده باید برخورد شود.

,

انتهای پیام/

]
محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره اقدامات صورت گرفته در شورای شهر پیرامون نگرانی های مردم از افزایش کرایه تاکسی ها بواسطه افزایش قیمت بنزین گفت: در صورت کافی بودن سهمیه بنزین تاکسی ها، نباید هیچگونه افزایش نرخ کرایه ای انجام گیرد.