فوت سالانه 100 هزار کودک یمنی بر اثر محاصره ائتلاف سعودی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی مستقر در صنعاء، امروز (پنجشنبه) آمار کودکانی که بر اثر انواع بیماری‌ها، بمباران‌ها و سوء تغذیه در این کشور جان خود را از دست می‌دهند را اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته وبگاه المسیره، دکتر «یوسف الحاضری» در تشریح این موضوع گفت که ۷۲۰۰ کودک در پی بمباران‌های هوایی کشته و زخمی و ۸۰۰ کودک نیز دچار قطع عضو شده‌اند. همچنین دو میلیون ۲۰۰ هزار نفر به بیماری وبا دچار شده‌اند که از بین آنها ۳۷۵۰ نفر فوت کرده‌اند و کودکان در این میان سهم ۳۲ درصدی دارند.

, المسیره,

۳۴۵۲۰ نفر نیز به بیماری حصبه مبتلا شده‌اند که ۲۷۳ مورد منجر به فوت شده و ۶۵ درصد آنها از کودکان بودند. ۴۵۰۰ نفر نیز به بیماری دیفتری  دچار شده‌اند که از میان آنها ۲۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

,

به گزارش وزارت بهداشت یمن، ۲.۹ میلیون کودک به سوءتغذیه دچار شده‌اند که این تعداد ۵۵ درصد کل کودکان یمنی است و ۴۰۰ هزار نفر از آنها به سوءتغذیه شدید مبتلا هستند.

,

بنابراین گزارش ۸۶ درصد کودکان یمنی دچار کم خونی هستند و ۴۶ درصد نیز از رشد نیافتگی جسمانی رنج می‌برند. ۸۰ درصد کودکان نیز به علت صداهای مهیب جنگنده‌ها و انفجارها به بیماری‌های روحی مبتلا شده‌اند.

,

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت بهداشت یمن همچنین خبر داد که به علت نبود خدمات بهداشتی هر ساعت شش کودک در زمان تولد جان خود را از دست می‌دهند و ۳۲۰ هزار نفر به علت بسته بودن فرودگاه صنعاء امکان انتقال به خارج از کشور برای مداوا را ندارند.

,

«یوسف الحاضری» در پایان گفت که ۱۲ میلیون نفر از کودکان یمن به کمک‌های بشردوستانه و بهداشتی نیاز دارند و این در حالی است که ۵۱ درصد از مراکز بهداشتی توانایی ارائه خدمات ندارند.

,

حمله نظامی دولت سعودی به همراه متحدان خود به یمن و محاصره همه جانبه این کشور از ششم فروردین سال ۹۴ تا کنون صدها هزار کشته و زخمی و میلیون‌ها آواره در پی داشته است و در حالی که بیش از ۱۰ میلیون نفر از مردم یمن در آستان قحطی قرار دارند، گزارش‌ها می‌گویند که «عبد ربه مصنور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن و عربستان سعودی، میلیاردها دلار نفت و گاز این کشور را با قاچاق، چپاول می‌کنند. (جزئیات بیشتر)

, جزئیات بیشتر,

انتهای پیام/

]
وزارت بهداشت یمن از فوت سالانه 100 هزار کودک بر اثر حملات و محاصره ائتلاف سعودی در این کشور خبر داد.