30 درصد روستاهای بالای 200 خانوار در خراسان رضوی فاقد روحانی هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، اظهار داشت: خراسان رضوی به لحاظ وجود روحانی در روستاها نسبت به سایر استان ها وضعیت بهتری دارد ولی نیاز این استان نیز بسیار بیشتر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه حدود 1000 روحانی هجرت، مستقر و هدایت در خراسان رضوی وجود دارد ولی در عین حال شهرها و روستاهای استان نیاز بیشتر از این به روحانی دارند، خاطرنشان کرد: مشارکت مردمی اگر پای کار باشد و اعتبارات حضور روحانی را فراهم کنند مطمئناً ما آمادگی داریم که روحانی معرفی کنیم و گرنه با این اعتبارات اندک نمی توان برای همه روستاها نیز روحانی مستقر در نظر گرفت.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه در روستاهایی که روحانی حضور دارد و خدمات دهی می کند آسیب های اجتماعی کمتر شده است و می طلبد مردم پای کار باشند و برای دین هزینه کنند، تصریح کرد: طبق برنامه توسعه 70 درصد روستاهای بالای 200 خانوار روحانی دارد و 30 درصد نیز روحانی ندارند.

,

وی با اشاره به اینکه شوراهای هیئت های مذهبی با انگیزه خوبی تشکیل شده است و تشکل های ما باید به سمت جبهه شدن و اشتراک گذاشتن تجربیات خود حرکت کنند، اذعان کرد: شوراهای هیئت های مذهبی تازه شکل گرفته و باید در ابتدای گام دوم انقلاب یک حرکت تحولی عمیقی در این زمینه اتفاق بیفتد و بخشی از کار که توسط ما باید انجام می شده، پیشنهادات خود را به تهران ارسال کرده ایم.

,

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر آیین نامه شوراهای هیئت های مذهبی به ادارات کل و شهرستانی ابلاغ شود مطمئناً تحول عمیق خوبی در این زمینه خواهیم داشت و هدف ما این است که از همه ظرفیت های مردمی استفاده کنیم، عنوان کرد: یکی از راهبردهایی که برای اداره کل تبلیغات اسلامی تعیین کرده ایم واسپاری امور به مردم و پرهیز از تصدی گری است و این تصدی‌گری باید به صفر برسد و همه را به مردم واگذار کنند و یکی از بهترین مدل های آن مجمع ها است.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: استان خراسان رضوی به دلیل وجود رویکرد دینی مذهبی و وجود امام رضا (ع) رویکردهای کارهای گروهی و کانون های فرهنگی تبلیغی از شعاع نورانی حضرت رضا (ع) برخوردار است و کانون های زیاد مردمی بسیار فعالی وجود دارد.

,

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه اگر این رخ دهد مطمئناً تحولات خوبی در ساحت تشکل های مردمی، هیئت های مذهبی و رسیدن به هیئت های تراز انقلاب حاصل می شود، بیان کرد: رویکرد سازمان تبلیغات در این فصل نو، رویکرد خدمت رسانی به مردم در ساحت فرهنگ، آن هم فرهنگ دینی با رویکرد اسلام ناب و خدمات اجتماعی است.

,

وی در پایان با اشاره به اینکه خدمات اجتماعی یکی از ساحت های مورد تأکید مقام معظم رهبری به طلاب برای ورود به آن است، خاطرنشان کرد: طبیعتاً ادارات تبلیغات اسلامی با رویکرد تحولی قطعاً خدمات اجتماعی بیشتری خواهد داشت و محور حرکت های اجتماعی ما مردم هستند و ما جدای از مردم برای مردم باشیم بلکه با مردم و تمام ظرفیت هایی که وجود دارد مسائل اجتماعی را حل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود 1000 روحانی هجرت، مستقر و هدایت در خراسان رضوی وجود دارد، گفت: طبق برنامه توسعه 70 درصد روستاهای بالای 200 خانوار روحانی دارد و 30 درصد نیز روحانی ندارند.