ضعف تنوع فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان/ بخش کشاورزی در زنجان هنوز از سنتی بودن خارج نشده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ احمد گلچین عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان در مورد وضعیت صنایع فرآوری استان زنجان اظهار کرد: متاسفانه فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان ضعیف است و این موضوع به کمبود تنوع واحدهای فرآوری در استان برمی‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی تصریح کرد: بیشتر محصولاتی که در استان تولید می‌شود به هدر می‌رود تا اینکه مصرف شود و امسال نیز محصولات درختی خوبی در استان زنجان تولید شد ولی به دلیل نبود مدیریت مناسب خیلی از آنها در باغات رها شدند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان عنوان کرد: خیلی از سیب‌های درختی به دلیل کمبود سردخانه در باغات توسط کشاورزان رها شدند و زیر برف‌ها از بین رفتند در حالی که این سیب‌ها را می‌شد در انبار‌ها برای ایام عید ذخیره کرد.

,

وی با اشاره به اینکه صنایع تبدیلی در استان زنجان نیاز به تقویت دارند افزود: استقرار صنایع تبدیلی محصولاتی که در استان ظرفیت تولید آن بالا است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

,

گلچین عنوان کرد: در حال حاضر خشک کردن انگور و تولید کشمش در استان زنجان به روش سنتی انجام می‌شود که خیلی از محصولات به دلیل روش‌های اشتباه در خشک کردن از بین می‌رود و غیرقابل مصرف می‌شود.

,

وی عنوان کرد: ما در استان زنجان در بخش کشاورزی هنوز از سنتی بودن خارج نشدیم یعنی همچنان از صنعتی شدن در حوزه کشاورزی فاصله داریم.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان خاطر نشان کرد: استان زنجان در استقرار صنایع کشاورزی ظرفیت بالایی دارد که در حال حاضر این ظرفیت هنوز مغفول مانده و استان می‌تواند در حوزه صادرات محصولات کشاورزی جایگاه خوبی را داشته باشد.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر خشک کردن میوه‌ها و عرضه آن در بازار روش‌هایی خوبی است که در برخی از کشورهای پیشرفته انجام می‌شود و استان زنجان نیز در این حوزه ظرفیت بسیار خوبی دارد.

,

گلچین عنوان کرد: میوه‌ها خشک با قیمت‌های بالایی در بازار عرضه می‌شود و توسعه این گونه صنایع در استان می‌تواند در بهبود اقتصاد استان کمک شایانی داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
استان زنجان یکی از استان‌هایی است که در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد ولی خیلی از ظرفیت‌های این حوزه به دلیل به توجهی‌ها و عدم مدیریت‌های مناسب مغفول مانده است.