انهدام باند فیشینگ در زنجان با بیش از 100 فقره کلاهبرداری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ سردار رحیم جهانبخش امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول پرونده ای و مراجعه حضوری فردی با موضوع کلاهبرداری سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان مجرب پلیس فتا استان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان با ارسال پیامک به افراد و هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی، پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی کاربران در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز  از حساب آنها می کردند.

,

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهمان در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت نامبرده‌ها مراجعه و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی تعداد 8 نفر را دستگیر کردند.

,

سردار جهانبخش گفت: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بیش از 100 فقره کلاهبرداری از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) در کل کشور  اعتراف کردند.

,

سردار جهانبخش در ادامه با اشاره به اینکه متهمان بیش از 20 میلیارد ریال از افرداد متعدد در کل کشور  کلاهبرداری کردند، بیان کرد: علی‌رغم اینکه پلیس فتا بارها در خصوص این شگرد کلاهبرداری به‌شهروندان از طریق رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی کرده است، ولی همچنان شاهد فریب مردم  و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران با ترفندهای مختلف هستیم.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق فیشینگ باشند، تصریح کرد: مجرمان از طریق فیشینگ یک وب‌سایت جعلی شبیه آدرس اصلی می‌سازند و شهروندان باید دقت داشته باشند که خودشان حتماً لینک اصلی بانک را وارد نمایند و به لینک‌های ارسالی توجه نکنند.

,

سردار جهانبخش با اشاره به معرفی متهمان این پرونده بزرگ فیشینگ در غرب کشور  به مقام قضائی از شهروندان خواست از رمزهای پویا یک بار استفاده کننده و  اگر کسی درخواست اجاره کارت بانکی کرد احتمال اقدامات مجرمانه از طریق فیشینگ و  پولشویی متصور است و به هیچ عنوان این کار را انجام ندهند.

,

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان به شهروندان توصیه کرد، دقت لازم داشته باشند که آدرس‌های پرداخت الکترونیکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع شود، در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند، خریدهای خود را در صفحات دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند و به محض رصد هرگونه صفحه مشکوک، آن را در سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی  www.cyberpolic.ir  گزارش کنند.

,

انتهای پیام/

]
فرمانده انتظامی استان زنجان در مورد مقابله با کلاهبرداری‌های اینترنتی در زنجان گفت: باند فیشینگ با بیش از 100 فقره کلاهبرداری در زنجان منهدم شد.