دولت در قیمت 2200 تومان خرید تضمینی گندم تجدیدنظر کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه میزان کشت گندم در سطح کشور پایین آمده است اظهار کرد: طی نامه‌ای به دولت و بازرسی کل کشور وضعیت موجود و اقدامات انجام شده ابلاغ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی همچنین از ورود قوه قضائیه به موضوع قیمت ابلاغی گندم خبرداد و تصریح کرد: قوه قضائیه هم به قیمت ابلاغی گندم ورود کرده که در قیمت تضمینی گندم باید تجدید صورت بگیرد.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به بنیاد گندم براساس آنالیزهایی که از استانها داشته قثیمت 2550 تومان را به وزارتخانه پیشنهاد داده و اگر گندم در سال آینده با این قیمت خریداری شود کشاورز تنها 15 درصد سود خواهد برد اظهار کرد: آن هم این میزان سود قبل از گران شدن بنزین بود و بعد از گران شدن بنزین قیمت نهاده ها افزایش یافته و هر روز هم این افزایش را شاهد هستیم.

,

وی تصریح کرد: مجلس هم قیمت 2500 تومان را قبول کرده بود که رایزنی کند چون دولت اعلام می‌ کند که منابع مالی ندارد و برای حل این مشکل چند پیشنهاد دولت دادیم تا منابع مالی را از آن طریق تامین کند.

,

خانمحمدی خاطر نشان کرد: یکی از این پیشنهاد‌ها این بود که بیایند بورس را نهادینه کند و بورس به جای خرید تضمینی خرید حمایتی را انجام دهد و با قیمت ثبت سفارش تولید براساس کیفیت و غیره مانند خیلی از کشورهای دیگر انجام شود.

,

وی خاطر نشان کرد: مجلس‌ها گفتند در مورد کیفیت این مورد فعلا زود است و احتمال دارد خیلی از کشاورزان چون آموزش‌های لازم را ندارند متضرر شوند که حرفشان نیز حق است و ما نیز می‌پذیریم و در این روش احتمال وقوع چنین اتفاقی وجود دارد.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: باید این اتفاقات بیفتد چه زود و چه دیر و از طرفی دولت منابع مالی ندارد و نمی‌تواند خرید تضمینی را تامین کند و هم قیمت ها دیرتر اعلام می‌شود و در خرید به موقع پول هم به حساب کشاورزان واریز نمی‌شود.

,

وی افزود: محصولی که کشاورزان تولید می‌کنند باید از نهاده‌های خوب و هم از امکانات میکانیزاسیون خوب استفاده کرده و محصول با کیفیت را بتواند تولید کند و همچنین بتواند رقابت داشته باشد.

,

خانمحمدی عنوان کرد: ما هر چه قدر از کشاورز کم کنیم از آن طرف هم کشاورز از هزینه‌های خود در تولید محصول کم می‌کند و محصول با کیفیتی را نمی‌تواند تولید کند.

,

وی خاطر نشان کرد: به خاطر این مشکلات از تولید کم می‌شود و کیفیت محصولات افت پیدا می‌کند و برای حل این مشکل از مجلس درخواست کردیم تا تسهیلات ارزان قیمت برای گندمکاران در نظر بگیرند و همچنین یارانه‌ای که برای تامین نهاده‌ها داده می‌شود به خود کشاورز بدهند تا کشاورز خود نهاده را به هر قیمت و کیفیتی که دوست داشت تامین کرده و به نسبت آن نیز محصول خود را تولید کند.

,

رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان افزود: در این وضعیت یارانه را به کود بی کیفیت می‌دهند و کشاورز نیز مجبور است از این کود استفاده کند و زارع هم در خرید کود و هم در تولید متضرر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
رئیس نظام صنفی جهادکشاورزی استان زنجان در مورد قیمت خرید تضمینی گندم گفت: باید نسبت به قیمت 2200 تومان در نظر گرفته شده تجدید نظر شود و این قیمت با تورم فعلی همخوانی ندارد.