واردات 244 میلیون دلاری گمرک زنجان در هشت‌ماهه نخست امسال
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به میزان صادرات هرساله واحدهای تولید استان زنجان، اظهار کرد: هرساله بخشی از صادرات استان زنجان از گمرکات دیگر انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با اشاره به اینکه در 8 ماهه نخست سال جاری 87 هزار تن اقلام متفاوت از استان صادرشده است، ابراز کرد: 253 هزار تن نیز واردات استان زنجان بوده است.

,

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه تمامی واردات استان ماشین‌آلات و مواد اولیه‌ است که در داخل کشور امکان تولید مشابه آن وجود ندارد، تصریح کرد: در هشت‌ماهه نخست 244 میلیون دلار ارزش ریالی واردات استان زنجان است.

,

وی با اشاره به اینکه بیشترین سهم واردات و صادرات استان به کشور ترکیه است، ادامه داد: بیشترین مبادلات استان با کشورهای همسایه انجام می‌شود.

,

احمدی با اشاره اینکه ارزش ریالی صادرات استان زنجان در هشت‌ماهه نخست 161 میلیون دلار بوده است، ادامه داد: 85درصد از صادرات استان را شمش فلزات تشکیل می‌دهد.

,

وی با اشاره به ارزش ریالی شمش فلزات صادرشده از استان زنجان در سال گذشته، عنوان کرد: سال گذشته 20میلیون دلار ارزش ریالی شمش فلزات صادرشده بود که این میزان در هشت‌ماهه نخست به 2.5 میلیون دلار کاهش پیداکرده است.

,

مدیرکل گمرک استان زنجان نبود صادرکننده برای اقلامی همچون صنایع‌دستی و محصولات کشاورزی را از مشکلات استان در حوزه صادرات دانست.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به میزان واردات استان زنجان در هشت‌ماهه، نخست گفت: به میزان 244 میلیون دلار در هشت‌ماهه نخست واردات از گمرک استان زنجان صورت گرفته است.