راه‌اندازی خط جدید کشتیرانی در راستای افزایش صادرات
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از ضرورت های نهادینه سازی مناسبات تجاری میان طرف‌های ایرانی و خارجی توسعه صادرات از مسیر دریایی است که می تواند ارتباطات تجاری ایران با کشورهای آفریقایی را بیشتر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بازار آفریقا یکی از بکرترین بازارهای جهانی برای صادرات محصولات ایرانی در شرایط تحریم است؛ این کشورها دارای منابع عظیم طلا و الماس هستند که می توانند به جای دلار به ازای صادرات به ایران بپردازند.

,

محمدرضا محمدی بنایی اظهار کرد: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانۀ اعمال شده بر حمل و نقل دریایی کشور، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد نسبت به راه اندازی خط جدید کشتیرانی ویژه حمل محمولات کالای عمومی در راستای حمایت از بخش صادرات اقدام کند.

,

وی با تاکید بر این‌که مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی این خط کشتیرانی افزایش سهم ناوگان ملی از بازار حمل محمولات صادراتی و وارداتی است، افزود: با افتتاح این خط کشتیرانی از مبداء ایران به مقصد شرق مدیترانه و بالعکس، سهم ناوگان ملی و خصوصاً کشتیرانی سفیران پیام دریا (سپید) در حوزۀ مورد نظر افزایش می‌یابد و انتظار این است که با استقبال از این خط کشتیرانی، امکان حمل محمولات وارداتی نیز از شرق مدیترانه و حوزۀ دریای سیاه به ایران فراهم شود.

,

وی همچنین حمایت از تجار و صادرکنندگان کالا را در شرایط تحریمی از دیگر اهداف این اقدام برشمرد و اعلام کرد: صاحبان کالای عمومی، محمولات کیسه‌ای و فله خشک می‌توانند با هماهنگی امور بازاریابی و چارترینگ این شرکت نسبت به انجام مراحل سفارش حمل اقدام کنند.

,

به گفته محمدی بنایی، پیرو بررسی‌های انجام شده، حمل انواع محمولات اعم از پروژه ای و ... تا سقف 20 هزار تن با به کارگیری کشتی‌های چندمنظوره به مقصد دریای سیاه و شرق مدیترانه از سوی شرکت سَپید انجام خواهد شد.  

,

مدیرعامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: چنانچه افتتاح خط کشتیرانی فوق با استقبال صاحبان کالا روبه‌رو شود، امکان حمل محمولات تا 2 بار در ماه قابل انجام خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
بازار آفریقا یکی از بکرترین بازارهای جهانی برای صادرات محصولات ایرانی در شرایط تحریم است؛ این کشورها دارای منابع عظیم طلا و الماس هستند که می توانند به جای دلار به ازای صادرات به ایران بپردازند.