ماجرای قرص‌های سرماخوردگی کشنده در اصفهان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  به نقل از سایت صاحب نیوز ،به دنبال انتشار پیامک‌هایی در اصفهان مبنی بر وجود قرص سرماخوردگی حاوی بکلوفن که سبب مرگ و به کما رفتن چند نفر شده است، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این موضوع را تکذیب و بر شایعه بودن این پیامک‌ها تاکید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا , صاحب نیوز,

در یکی از این پیامک ها آمده است: قرص استامینوفن جدید که زیر آن نوشته شده دگلوفین را به هیچ وجه نخورید زیرا در مدت ۷۲ ساعت مرگ آور است.

,

در این ارتباط معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در گفتگویی تلفنی با خبرنگار صاحب نیوز گفت: تا کنون هیچ گزارشی از وجود چنین دارویی یا مرگ ناشی از مصرف استامینوفن دریافت نشده است و در بازار دارویی کشور وجود خارجی ندارد.

,

غلامحسین صادقیان با تاکید بر اینکه انتشار چنین پیامک هایی باعث به هم خوردن آرامش جامعه می شود ،‌افزود: ما این موضوع را در نامه ای به پلیس فتا اطلاع داده و از آنها خواهان پیگیری این موضوع شدیم.

,

وی اظهارداشت: تا کنون سرنخ هایی از عاملان انتشار این پیامک ها به دست آمده است اما با منتشر کنندگان این پیامک ها برخورد قاطع صورت می گیرد.

,

وی با بیان اینکه در بین فرآورده های دارویی مجاز در کشورمان هیچ داروی استامینوفن ترکیبی وجود ندارد افزود: این ادعا شایعه است وتا کنون هیچ موردی از مسمومیت دارویی در این زمینه به معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گزارش نشده است.

,

انتهای پیام/

]
طی روزهای گذشته پیامک هایی با مضمون وجود قرص استامینوفن حاوی باکلوفن یا دگلوفین و مرگ آور بودن آنها بر روی تلفن های همراه گروه بزرگی از شهروندان اصفهانی ارسال شده است آرامش اصفهانی ها را به هم ریخت و به سرعت با تکذیب مسئولان بهداشتی روبرو شد.