عوارض غیرکارشناسی، فعالیت‌های معدنی را دچار مشکل کرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه در زمینه زنجیره خاک‌های صنعتی در استان زنجان هیچ اقدامی انجام نشده است اظهار کرد: در زیرساخت‌های حوزه معدن در استان زنجان با مشکل روبرو هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه زیرساخت جا‌به‌جایی مواد معدنی از طریق راه آهن هنوز ایجاد نشده است افزود: همچنین مشوق‌های لازم نیز برای حضور سرمایه‌گذاران به منظور تکمیل زنجیره‌های تولید در حوزه معدن در استان انجام نمی‌شود.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان ابراز کرد: علاوه بر مشکلات موجود در این حوزه با بستن عوارض غیرکارشناسی جلو فعالیت‌های معدنی نیز گرفته می‌شود و برای معدن‌داران محدودیت ایجاد می‌شود در حالی که ما مخالف این اتفاق نیستیم ولی باید کارها اصولی پیش‌برود.

,

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در حال حاضر به عنوان استان معدنی شناخته شده است افزود: برخی از مناطق استان زنجان در به ویژه در حوزه خاک‌های صنعتی ظرفیت بالایی دارد که در صورت برنامه‌ریزی دقیق می‌توانیم اقدامات موثری در استان داشته باشیم.

,

کشاورزی با اشاره به اینکه معدن آلونیت زاج کندی از بابت تهیه آلومینیوم کشور می‌توانیم جایگاه خوبی را در کشور داشته باشیم بیان کرد: این ظرفیت استان می‌تواند در حد معدن انگوران گام موثری برای کشور باشد.

,

وی عنوان کرد: می‌توان میلیون‌ها تن آلومینیوم از این معدن استخراج کرد و رتبه معدنی استان زنجان را از این طریق ارتقا داد.

,

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه هجمه‌ای که در حال حاضر به حوزه معدن وارد می‌شود این است که تخریب ایجاد می‌کند افزود: ماهیت معدن تخریب است و باید تخریب ایجاد شود تا ماده معدنی استخراج شود.

,

وی عنوان کرد: در برابر این تخریب نیز معدن‌داران 12 درصد از سود حاصله را به حقوق دولتی برای احیای معادن پرداخت می‌کنند که متاسفانه ریالی برای احیای و بازسازی در استان صرف نمی‌شود.

,

کشاورزی گفت: خود معدن‌داران راقب هستند خودشان کار بازسازی و احیا را انجام دهند ولی این کار نیز در حال حاضر برای معدن‌دار ممکن نشده است.

,

وی افزود: این هم نباید نادیده گرفته شود که حوزه معدن چقدر در بحث اشتغال تاثیر دارد و همچنین در صورت تکمیل زنجیره‌های تولید در این حوزه اقدام بزرگی در حوزه اشتغال در استان اتفاق می‌افتد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان خاک‌های صنعتی در استان بخش زیادی از مواد استخراجی معدن استان است گفت: اقدامی در تکمیل زنجیره خاک‌های صنعتی در زنجان انجام نشده است.