پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان تا بهمن‌ماه راه‌اندازی می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; طاهر موهبتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جامعه آماری تحت پوشش بیمه سلامت، اظهار کرد: ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به ۵ صندوق حمایتی خدمات ارائه می کند، ابراز کرد: صندوق کارکنان دولت، صندوق بازنشستگان دستگاه های دولتی٬ دانشجویان و طلاب، ایثارگران، افراد تحت پوشش بهژیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و... از صندوق های تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

,

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به بیمه روستاییان، تصریح کرد: ۲۲میلیون نفر تحت پوشش این نوع بیمه هستند و این بیمه شامل ساکنان روستاها و شهر های زیر ۲۰ هزار خانوار است.

,

وی با اشاره به حجم حمایت های بیمه سلامت، عنوان کرد: در بسته خدمات دارویی بیمه سلامت ۲هزار و ۴۵۰ نوع دارو و ۴ هزار و ۸۰۰ خدمت و ۴۷ هزار لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است.

,

موهبتی با بیان اینکه ۹۰درصد هزینه های درمان در صورت بستری شدن ییمار تحت پوشش پرداخت می شود، ادامه داد:۷۰درصد هزینه ها برای جراحی و درمان های سرپایی به بیمارن پرداخت می شود.

,

وی با اشاره به تعداد مراجعه‌کنندگان استفاده‌کنندگان از خدمات بیمه سلامت، تصریح کرد: در سال 96، 190 میلیون بار مراجعه به مراکز تحت قرارداد بیمه سلامت صورت گرفته است.

,

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به رفع همپوشانی‌های موجود در بیمه ها، ابراز کرد: تا به امروز 2 میلیون 400 هزار نفر رفع همپوشانی داشته‌ایم و به دلیل رفع همپوشانی‌ها  تعداد مراجعه‌کنندگان در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش داشته است.

,

وی با اشاره به اینکه ایجاد پایگاه اطلاعات بر خط درمان بیمه‌شدگان کشور یکی از آرزوهای کشور بود، بیان کرد: پایگاه اطلاعات بر خط درمان بیمه‌شدگان کشور تا بهمن‌ماه راه‌اندازی خواهد شد.

,

موهبتی با اشاره به اینکه این پایگاه اطلاعات یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اطلاعات حوزه درمان است، عنوان کرد: با راه‌اندازی این پایگاه اطلاعات هم‌پوشانی بیمه‌ها به حداقل خواهد رسید.

,

وی با اشاره به سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت، ادامه داد: امروز سامانه استحقاق سنجی در 605 بیمارستان دولتی کشور پیاده‌سازی شده است و استحقاق سنجی در حوزه دارو نیز انجام می شود.

,

مدیرعامل بیمه سلامت بابیان اینکه نسخه الکترونیک یکی از مأموریت‌های ما بوده است، افزود: نسخه الکترونیکی در 235 شهرستان کشور در حال اجرا است.

,

وی با اشاره به اینکه در راه اندازی نسخه‌ها الکترونیک از طرح‌های مشوق برای بیمه‌ها استفاده می‌کنند تصریح کرد: برای سرعت پیدا کردن راه‌اندازی نسخه‌های الکترونیک تسهیلات بانکی در اختیار بیمه‌ها قرار داده می‌شود.

,

موهبتی با اشاره به پیشرفت خوب رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های بستری در استان زنجان ،بیان کرد: 450 بیمارستان تحت پوشش است و تا پایان سال تمام بیمارستان‌های دولتی به این سیستم مجهز خواهد شد.

,

وی بابیان کرد: در بیمه سلامت 1400 نوع خدمت تصویربرداری از اعضای بدن ارائه می‌شود ولی با راه‌اندازت دستگاه‌های جدید کسی تا 6 ماه بعد از تصویربرداری از یک عضو امکان تصویربرداری مجدد از عضو دیگر را ندارد.

,

مدیرعامل بیمه سلامت با بابیان اینکه قبل از اصلاح سیستم، سونوگرافی از زنان باردار بیشترین هزینه‌ها را برای بیمه سلامت داشت، افزود: بعد از اصلاح دستگاه‌ها این هزینه سونوگرافی به رتبه هفتم کاهش یافت.

,

وی بابیان اینِ 80 درصد هزینه‌های دارو در سامانه تهیه دارو پرداخت می‌شود، بیان کرد: سامانه تیتک در سال گشته در 5 میلیون مراجعه 500 هزار بار جلوی تحویل دارو را گرفته بود.

,

موهبتی بابیان اینکه با پرونده‌ای کردن بیماری‌های خاص یکی از اقدمت بیمه سلامت بوده است، خاطرنشان کرد: همین کار باعث کاهش قاچاق دارو شد.

,

وی با اشاره به بدهی‌های بیمه سلامت به داروخانه‌ها، ابراز کرد: در سال 98 تا شهریورماه تمام بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌های بخش خصوصی پرداخت‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرعامل بیمه سلامت بابیان اینکه پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان کشور یکی از آرزوهای سازمان بیمه است گفت: پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان کشور تا بهمن‌ماه راه‌اندازی می‌شود.