هشدار روسیه به برهم‌زنندگان روابط ایران و عراق
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دیپلمات ارشد روسیه نسبت به تلاش‌ها در برهم زدن روابط عراق با ایران که منجر به بی ثباتی در منطقه می‌شود، هشدار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نسبت به هرگونه  تلاش در بر هم زدن روابط عراق با ایران که منجر به بی ثباتی در سراسر منطقه می‌شود، هشدار داد.
,
 
,
به نوشته خبرگزاری «تاس» «واسیلی نبنزیا» نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع عراق گفت، نگران تحولات عراق و اثرات منفی آن بر وضعیت سیاسی این کشور و همچنین تلاش‌ها جهت تنش‌زایی در اطراف ایران هستیم.
,
 
,
وی  گفت: «تلاش برای کشاندن عراق به یک درگیری منطقه‌ای، وضعیت داخلی این کشور را بی ثبات می‌کند. عراق حق برقراری روابط عادی با همسایگان خود را دارد و هیچ کس حق ندارد این روابط را تضعیف کند.»
,
 
,
این در حالی است که «کلی کرافت» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد نیز طی سخنرانی خود به موضوع ایران و عراق پرداخت.
,
 
,
شهرها و استان‌های جنوبی عراق از نهم مهر ماه (اول اکتبر) به جز ایام اربعین شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی به اوضاع اقتصادی و فساد در این کشور است و طی این مدت، شمار قابل توجهی از معترضان و نیروهای امنیتی به دلیل درگیری یا اقدامات خشونت‌آمیز برخی از «آشوبگران» کشته یا زخمی شده‌اند.
,
 
,
«عبد المهدی» نخست وزیر کنونی دولت پیشبرد امور عراق اخیرا بعد از گذشت هفته‌ها از تظاهرات در عراق، از سمت خود استعفا داد و مجلس این کشور نیز با این درخواست موافقت کرد. (جزئیات بیشتر)
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نسبت به هرگونه تلاش در بر هم زدن روابط عراق با ایران که منجر به بی ثباتی در سراسر منطقه می‌شود، هشدار داد.