علائمی از بیماری آنفولانزا در پرندگان مهاجر به یزد مشاهده نشده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی شمسایی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان این که تاکنون هیچ مورد از ابتلاء پرندگان مهاجر و وحشی به بیماری آنفولانزا در استان یزد مشاهده نشده است اظهار داشت: طی بازدیدهای مکرری که از سایت های پرندگان انجام شده مورد خاصی از ابتلا به بیماری آنفولانزا دیده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به حضور پرندگان هاجر در استان یزد خاطرنشان کرد: احتمال این که پرندگان مهاجر استان به این بیماری دچار شوند وجود دارد از این رو اگر شهروندان به لاشه پرنده و یا پرنده مریض و بی حالی برخورد کردند بدون آن که به پرنده دست بزنند سریعا باید با اداره محیط زیست و یا دامپزشکی تماس بگیرند تا تیم های مخصوص برای انتقال پرنده اعزام شوند.

,

کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان یزد تاکید کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری مشترک بین انسان و حیوان شهروندان از دست زدن و انتقال پرنده های بیمار به منزل و محل سکونت خود خودداری کنند.

,

شمسایی اذعان داشت: در بسیاری از گزارشاتی که در مورد پرندگان به اداره محیط زیست می‌شود به دلیل ضعف و ناتوانی پرندگان مهاجر بوده است چرا که دلیل خشک شدن بسیاری از برکه ها و زیستگاه های فلات مرکزی ایرانی پرندگان کمتر مکانی را برای استراحت پیدا می کنند و با طی مسافت طولانی سفر خود بسیار ضعیف می شوند و بی حال روی زمین می‌افتند و وقتی حیوان تغذیه می شود و استراحت می کند؛ سلامت کاملش را به دست می‌آورد و دوباره در طبیعت رها می شود.

,

وی با اشاره به تورهای گردشگری پرنده نگری در استان یزد گفت: پرنده نگری یکی از شاخه های اکوتوریسم است که در دنیا گسترش پیدا کرده است و هیچ اتفاقی برای پرنده و پرنده نگر نمی افتد اما باید دقت شود وقتی وارد تالاب می شوند در صورت رویت لاشه پرنده و یا پرنده بی حال از دست زدن به آن پرهیز شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
کارشناس حیات وحش اداره کل محیط زیست استان یزد اظهار داشت: تاکنون هیچ مورد از ابتلاء پرندگان مهاجر و وحشی به بیماری آنفولانزا در استان یزد مشاهده نشده است.