اجرای طرح مهارت‌آموزی ویژه سربازان در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ علی اشرف نجفی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: با توجه به اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران جوانان با اشتیاق برای انجام خدمت سربازی اقدام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: هرساله ۱۸ دوره اعزام سربازان شامل ۱۲ دوره خدمتی ویژه مشمولین دارای مدرک دیپلم و پایین تر و ۶ دوره برای مشمولین کارشناسی و بالاتر برگزار می شود که اکثرا به صورت داوطلبانه مراجعه می کنند.

,

این مسئول با بیان اینکه مشمولان غایب عمدتا مربوط  به سنوات گذشته است، عنوان کرد: این افراد عمدتا به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانستند خدمت سربازی را انجام دهند، که باید در اسرع وقت نسبت به اعزام اقدام کنند.

,

وی تصریح کرد: در صورتی که مشمولین غایب به صورت داوطلبانه نسبت به اعزام اقدام کنند، در استان خود خدمت خواهد کرد و پیشنهاد بخشودگی اضافه خدمت آنها به مراجع بالاتر مطرح می شود، همچنین افراد متاهل ۲ و یا ۳ بار در هفته می توانند به منزل بروند و به ازای هر فرزند سه ماه از خدمت سربازی آنها کسر می شود.

,

سرهنگ نجفی با اعلام اینکه  وضعیت مراجعه مشمولین نسبت به سالهای گذشته بهتر است، گفت: برخی محدودیتهای اجتماعی برای مشمولین غایب اعمال می شود به گونه ای که این افراد نمی توانند تسهیلات و جواز کسب دریافت کنند، نمی توانند کاندیدای انتخاباتی و یا در ارگانی به کارگیری شوند.

,

وی گفت: پرداخت جریمه نقدی مشمولین غایب که منجر به معافیت آنها می شد تا ۳۰ فروردین امسال ادامه داشت و در استان کرمانشاه تعداد زیادی از مشمولین غایب که حداقل هشت سال غیبت داشتند، نسبت به معافیت اقدام کردند.

,

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: افرادی که دوره های عالیه تحصیلی را گذرانده اند بیشتر از سربازان با مدرک دیپلم و پایین تر برای انجام خدمت داوطلبانه اقدام می کنند.

,

این مسئول بیان کرد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح طرح مهارت آموزی ویژه سربازان حین و بعد خدمت پیش بینی شده که طی ماه های آینده در سطح استان اجرا خواهد شد.

,

وی با تاکید بر اینکه بر اساس ابلاغه جدید صدور کارت پایان خدمت منوط به کسب مهارت آموزی است، افزود: البته در حال حاضر نیز از تخصص سربازان به کارگیری شده استفاده می شود.

,

سرهنگ نجفی مهمترین چالش موجود را بکارگیری مشمولین غایب در ارگان های دولتی و خصوصی دانست و گفت: استخدام مشمولین غایب در نهادهای دولتی و خصوصی سبب کاهش انگیزه سربازانی که دوره خدمت را گذرانده اند می شود.

,

معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: این سازمان به منظور ترغیب جوانان به انجام خدمت سربازی، افزایش حقوق و خوشایند سازی خدمت اقدامات لازم را انجام داده است.

,

انتهای پیام/

]
معاون وظیفه عمومی فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: طرح مهارت‌آموزی ویژه سربازان در این استان اجرایی می‌شود.