حضور افراد غیرورزشی بلای جان ورزش همدان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ روزگاری‌ است که حضور افراد غیر ورزشی در راس اداره هیئت‌های ورزشی آفت جان ورزش استان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

بخشی از میراث به‌جای مانده از نگرش مدیریتی سابق حاکم بر دستگاه ورزش، اهدای ریاست هیئت‌ها با بده و بستان‌های اداری به برخی افراد دارای منصب در سیستم‌های اداری و دولتی استان است؛ رویکردی که به سبب نداشتن وقت و حتی اطلاعات و تخصص کافی از سوی این مدیران اداری غیر ورزشی علاقمند به خدمت در حوزه ورزش، باعث پسرفت و ضعف عملکرد در اداره رشته‌های ورزشی تحت اداره ایشان شده و صرفا بهره‌برداری‌های رسانه‌ای و اجتماعی این افراد از جایگاه کسب شده تنها دستاورد این روی کار آمدن‌ها بوده است.

,

این درست که روسای هیئت‌ها با انتخابات و توسط جامعه همان رشته ورزشی تعیین می‌شوند، اما فضاسازی برای رای آوری افراد خاص و پیشنهاد کاندیداتوری در هیئت‌های فاقد مدعی از جمله الطاف سیستم مدیریتی وقت در حق این قبیل افراد بوده است.

,

البته خالی از لطف نیست به نیکی یاد کنیم از اقدامات مدیرکل فعلی دستگاه ورزش در عزل یا تشویق برخی از مدیران دورکار و کم‌کار به استعفاء که می‌تواند راه حلی برای برون رفت از شرایط موجود تا پیش از پایان دوره مدیریتی این قبیل مدیران غیر ورزشی و غربالگری آنها برای ثبت‌نام و رای آوری در دوره بعدی باشد.

,

شاید در گذشته با این نگاه از حضور این افراد در راس هرم مدیریتی هییت‌ها استقبال شده باشد گه از منابع و امکانات دستگاه‌های تحت اداره ایشان در پیشبرد اهداف و گسترش و رشد هیئت‌های ورزشی استفاده شود؛ اتفاقی که به ندرت و صرفا در بعضی از هیئت‌های خاص حادث شد که آنها هم مدیرانی ورزشی دولتی در اختیار داشتند و دارای پیشینه خوبی در امر ورزش در کنار مناصب اداری و دولتی بودند.

,

علی ثقفی

,

انتهای پیام/

]
حضورافراد غیر ورزشی در راس اداره هیات های ورزشی آفت جان ورزش استان همدان شده است.