انجام بیش از 66 هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده دامی در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی ظفری پور در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: در حال حاضر ۵ کشتارگاه طیور فعال شامل سه کشتارگاه در کرمانشاه، یک کشتارگاه در روانسر و یک کشتارگاه در اسلام آبادغرب در سطح استان کرمانشاه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین چهار کشتارگاه غیرفعال در شهرستان های کنگاور، سنقر، صحنه و کرمانشاه داریم.

,

این مسئول با بیان اینکه  نظارت بر کشتارگاه طیور مستمر است، گفت: یک دامپزشک و دستیار به صورت شبانه بر روند ورود مرغ زنده، کشتار و بسته بندی آن نظارت می کنند.

,

ظفری پور بیان داشت: نظارت‌ها قبل و بعد از کشتار انجام می شود و سپس بیماری های قابل تشخیص، تشخیص داده شده و تصمیم گیری و قضاوت علمی در این باره صورت می گیرد در نهایت مرغی که شرایط لازم را برای مصرف داشته باشد، بسته بندی برای عرضه آماده می شود.

,

کشتارگاه های طیور در استان صنعتی هستند

, کشتارگاه های طیور در استان صنعتی هستند,

وی بیان کرد: کشتارگاه های طیور همه صنعتی هستند اما کشتارگاه دام استان هم سنتی و هم صنعتی هستند.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کشتارگاه صنعتی دام شامل کشتارگاه کنگاور، کشتارگاه بیستون و کشتارگاه دام زاگرس ماهیدشت است.

,

این مسئول با بیان اینکه در این کشتارگاه ها گاو، گوساله، گوسفند و بز ذبح می شود، گفت: در این کشتارگاه ها با ورود دام زنده معاینات انجام می شود و در صورتی که دام ها شرایط کشتار داشته باشند، کشتار خواهند شد که در تمام این فرآیند نیروهای دامپزشکی نظارت دارند.

,

ظفری پور بیان داشت: در صورتی که دامی شرایط لازم برای مصرف داشته باشد با تاریخ تولید، انقضا و درج مکان، مهر و لیبل گذاری می شود و به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه در مرحله پیش سرد قرار می گیرد.

,

فعالیت ۹ کشتارگاه سنتی دام در کرمانشاه /امحا بیش از ۱۴۵ هزار فرآورده غیر قابل مصرف

, فعالیت ۹ کشتارگاه سنتی دام در کرمانشاه /امحا بیش از ۱۴۵ هزار فرآورده غیر قابل مصرف,

وی با اعلام اینکه ۹ کشتارگا سنتی در سطح استان داریم، عنوان کرد: شرایط بهداشتی در این کشتارگاه ها فراهم است و نیروهای دامپزشکی در این کشتارگاه ها مستقر و بر فرآیند کشتار، نظارت می کنند و اگر دامی شرایط لازم برای کشتار داشته باشد اجازه مهر کردن و ارسال به مراکز عرضه صادر می شود.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: مرحله پیش سرد برای از بین بردن آلودگی های دام و مانع از ابتلا به بیماری های تب کریمه کنگو و تب مالت است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: ۶۶ هزار و ۳۶۷ بازدید از مراکز عرضه سطح شهر و رستوران ها به عمل آمده که چهار هزار و ۸۹۸ مورد غیر بهداشتی بوده است.

,

وی با بیان اینکه با موارد غیر بهداشتی در قالب تذکر، اخطار یا معرفی به دستگاه قضایی برخورد شده، افزود: همچنین ۱۴۵ هزار و ۳۷۴ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف ضبط و امحا شده است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از ۶۶ هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده دامی در این استان خبر داد.