ذخیره‌سازی بیش از ۲۹ هزار تن نهاده دامی در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق تنها در گفتگو با مرصادنیوز، اظهار داشت: نهاده های پر مصرف کشاورزی در استان کرمانشاه شامل ذرت، جو، کنجاله سویا و سبوس است که غذای اصلی دام ها بوده همچنین اسیدهای آمینه لیزین و متیونین هم در اختیار دامداری ها و کارخانه جات خوراک دام طیور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

وی افزود: این نهاده ها از طریق مبادی رسمی وارد کشور می شود و برای تولید کنسانتره که از مجموعه این نهاده ها تامین می شود، با ارز دولتی در اختیار دامداران صنعتی، کارخانه های تامین کننده خوراک دام و طیور استان قرار می گیرد.

,

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: میزان نهاده هایی که در اختیار کارخانه جات تامین کننده خوراک دام و طیور و کارخانه های سنتی و صنعتی قرار گرفته با وجود مشکلات خرید نسبت به سال قبل بهتر بود.

,

این مسئول بیان کرد: سال گذشته ۴۸ هزار و ۴۷۷ تن نهاده دامی در سطح استان کرمانشاه توزیع شد که امسال طی این مدت ۱۰۸ هزار و ۵۵۶ تن توزیع شده است.

,

وی ادامه داد: از نظر تامین و توزیع نهاده های مورد نیاز دامداران استان مشکلی نداریم و حتی در انبارها نیز ذخایر نهاده ها موجود است.

,

تنها خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۲۸۵ تن نهاده دامی در انبارهای استان کرمانشاه ذخیره شده و در اختیار مرغداری ها و دامداری ها قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۹ هزار تن نهاده دامی در انبارهای استان ذخیره شده است.