اختصاص بیش از 230 میلیارد ریال برای مرمت قنوات در سیستان وبلوچستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر زربافتی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: در سال‌ جاری با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات تاکنون 230 میلیارد و 797 میلیون  ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی وستاد بحران مصوب و به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

وی بیان کرد: در صورت تخصیص کامل این میزان اعتبار احیا، مرمت، بازسازی و بهسازی 331 رشته قنات توسط سازمان برنامه ریزی شده که اجرایی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: قنات به عنوان سازگارترین فناوری استحصال آب با محیط زیست و پایدارترین نوع تأمین آب در کشاورزی است و باید برای حفظ و نگهداری این میراث ماندگار که نقش بسزایی در ماندگاری بهره برداران در مناطق روستایی دارد تلا‌ش کنیم.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اعتبارات ابلاغی امسال مرمت و بازسازی قنوات، بیشتر از مجموع اعتبار تخصیصی دو سال گذشته( معادل 230 میلیارد و 300 میلیون ریال ) این مدیریت برای این امر می باشد.

شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان با  هزار و 925 رشته قنات از نظر تعداد قنات رتبه ششم کشور و از لحاظ وابستگی کشاورزی به آب قنات در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: با هدف حفظ آبدهی وجلوگیری از تخریب قنوات بیش از 230 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی قنوات استان مصوب شده است.