تزریق روحیه خودباوری به جامعه مهم‌ترین دستاورد دفاع مقدس است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  لطف‌الله قدیری مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ گفت: در دفاع مقدس بعد از شروع جنگ تحمیلی پیامی از سوی حضرت امام(ره) صادر شد که همه به جبهه‌ها بروند و آن زمان هم که یک سال از عمر تشکیل جهاد سازندگی بیشتر نمی‌گذشت شورای مرکزی وقت مصوبه‌ای را مبنی بر حضور مؤثر همه جهادهای سازندگی در دفاع مقدس را صادر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: از استان‌های مختلف کشور جهادگران راهی جبهه‌ها شدند که یکی از استان‌های نیز استان مرکزی بود که در دفاع مقدس نقش‌های مؤثری را ایفا کردند که این نقش امروز باید تبیین و بازخوانی شود.

,

قدیری بابیان اینکه جهادگران جهاد سازندگی اکثراً قشر تحصیل‌کرده و دانشجو بودند که با طرح‌های نوین و ابتکارات فنی مهندسی، رزمندگان اسلام را درحین عملیات یاری می کردند گفت: در طول دوران دفاع مقدس همکاران جهاد سازندگی به صورت خاص و رسمی وارد جبهه می شدند و می جنگیدند و ما هم به دلیل فعالیت های خاصی از جمله خدماتی، پشتیبانی، فرهنگی و مهندسی که داشتیم توانستیم از نیروهای فنی استفاده کنیم و حضوری خاص تری داشته باشیم که علاوه بر جهادگران رزمندگان دیگری هم به ما می پیوستند.

,

مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره شهدای استان با بیان اینکه برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با رویکرد ملی و محوریت معرفی حضرت امام(ره) که مربوط به این استان است کار بسیار سنگینی بود، گفت: الحمدالله مجموعه استان و به خصوص همت و اراده قوی فرمانده سپاه روح الله توانست در این راه استان خوش بدرخشد.

,

قدیری افزود: اگرچه باید مجموعه استان مرکزی در خصوص حضرت امام(ره) به طور ویژه تر بپردازد چراکه این کنگره یکی از قسمت های اصلی آن به نقش حضرت امام (ره) می پردازد و باید در این قسمت بیشتر کار شود اگرچه برنامه های محتوایی بسیار مناسبی در این خصوص در گام دوم کنگره برنامه ریزی شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه کنگره در طول این چند سال برکات زیادی برای همه داشته گفت: همانگونه که در دفاع مقدس توانستیم توان و ظرفیت های نیروهای خودی را باور کنیم در این کنگره هم توانستیم آن عملکرد درخشان استان در جنگ را بازخوانی کنیم و به نوعی دوباره ظرفیت ها را به رخ بکشانیم.

,

مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره ادامه داد: در دفاع مقدس رزمندگان استان مرکزی در حوزه رزم،مهندسی،صنعتی اقدامات بسیار درخشانی انجام دادند که یکی از آثار و برکات کنگره بازخوانی این عملکردها برای نسل جدید بود.

,

وی با اشاره به اینکه کنگره این فرصت را ایجاد کرد که اکنون ما موضوعات تفکیک شده ای را برای تحقیقات بعد از کنگره انتخاب کنیم، گفت:  امروز کار تحقیقاتی بر روی آنها انجام می دهیم و می توان گفت ۳۰ موضوع تفکیک شده در بحث مهندسی رزمی اکنون در دستور کار قرار گرفته که در کارگروه سنگر سازان بی سنگر دنبال می شود.

,

قدیری با اشاره به برکات دیگر برگزاری کنگره بیان داشت: کنگره شهدای استان این زمینه را فراهم کرد که توانستیم به صورت فنی و امروزی به مباحث دفاع مقدس بپردازیم چراکه اگر امروز بخواهیم ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم باید از ابزارهای نوین استفاده کنیم.

,

وی با تأکید بر اینکه خودکفایی امروز کشور به برکت دفاع مقدس است گفت: ابتکاراتی که در زمان جنگ اتفاق افتاد سبب شد تا رزمندگان خودشان را باور کنند و همان روحیه خودباوری در مردم کشور ادامه پیدا کرد تا امروز توانستیم به این مرحله از اقتدار و پیشرفت برسیم .

,

مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره در این خصوص تصریح کرد: هرکجا که مردم در صحنه ها حضور پیدا کردند توانستیم در عرصه های مختلف افتخار آفرینی کنیم و در واقع حضور مردم در هر صحنه ای ما را به خودکفایی رسانده که امروز این حضور نیز باید با قوت بیشتری ادامه دار باشد.

,

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه سنگرسازان بی سنگر کنگره نقش امام خمینی(ره)و۶۲۰۰شهید استان مرکزی در دفاع مقدس بیان داشت: این اجلاسیه بامحوریت سردار جهادگرشهیدحاج اسدالله هاشمی ازشهدای گران قدر بخش خنجین فراهان در روز چهارشنبه۱۹دی ماه ۹۷ در فراهان برگزار شد.

,

قدیری با بیان اینکه شهید اسدالله هاشمی از شهدای شاخص جهادگر استان مرکزی از خطه فراهان است افزود: این اجلاسیه با مسئولیت جهاد کشاورزی درمسجدقمربنی هاشم شهر فرمهین برگزار شد و همه دستگاه‌های شهرستانی هم برای برگزاری باشکوه این اجلاسیه مشارکت داشتند.

,

وی با اشاره به خدمات شهید هاشمی در دفاع مقدس گفت: شهید اسدالله هاشمی در جنگ تحمیلی مسئولیت ترابری سنگین دفتر مرکزی جهاد سازندگی را بر عهده داشت، این شهید بزرگوار در عملیات والفجر۸ در فاو با برپایی و احداث پل‌های مهم و استراتژیک و در کربلای(۱)،(۲)،(۳)،(۴)،(۵)زیباترین حماسه های تاریخ را آفرید.

,

مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره خاطر نشان کرد: سرکشی از۷۶خانواده شهید جهاد کشاورزی، برپایی نمایشگاه توانمندی‌های شهرستان در اجلاسیه،ساخت گنجینه‌های دفاع مقدس و توزیع این گنجینه در سازمان‌ها،نام‌گذاری اماکن به نام شهدا،چاپ۲عنوان کتاب،تولید۳محصول فرهنگی در قالب نشریه از برنامه‌های این اجلاسیه بود.

,

 انتهای پیام/

]
مسئول کارگروه سنگر سازان بی سنگر کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با تأکید بر اینکه خودکفایی امروز کشور به برکت دفاع مقدس است گفت: ابتکاراتی که در زمان جنگ اتفاق افتاد سبب شد تا رزمندگان خودشان را باور کنند و بعد دوران دفاع مقدس همان روحیه خودباوری در مردم کشور ادامه پیدا کرد تا امروز توانستیم به این مرحله از اقتدار و پیشرفت برسیم.