مورد مشکوکی از آنفولانزای پرندگان در اسدآباد مشاهده نشده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مجید درویشی صبح امروز در جریان بازدید از از تالاب، سد و آبگیر های شهرستان اسدآباد، با اشاره به کاهش دما و آغاز فصل مهاجرت پرندگان، اظهار کرد: پایش مستمر آنفولانزای فوق حاد پرندگان توسط کارشناسان دامپزشکی و محیط زیست بصورت متداوم و منظم در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی با اشاره به گشتهای مشترک در راستای پیشگیری از شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان و مراقبت از حیات وحش گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اسدآباد مشاهده یا گزارش نشده است.

,

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد هم در این زمینه اظهار کرد: پرندگان کوچ رو می توانند به عنوان ناقل، بیماری انفولانزای فوق حاد را از منطقه ای به منطقه دیگر انتقال دهند و در راستای بازدیدهای مستمر از مراکز تجمع و رصد و پایش های دوره ای به همراه کارشناسان اداره حفاظت از محیط زیست درجهت کنترل و جلوگیری از پخش این بیماری یک امر اجتناب ناپذیر است.

,

عادل بصیری محمدپور کاهش تردد به مرغداری، رعایت اقدامات بهداشتی، انجام ضدعفونی محوطه و اطراف مرغداری‌ها دوبار در هفته، ضد عفونی مواد، لوازم و تجهیزات و اخذ مجوزهای لازم از دامپزشکی جهت جوجه ریزی و انتقال مرغ زنده به کشتارگاه در پایان دوره پرورش را از راه‌های مقابله با این بیماری آنفولانزای پرندگان برشمرد .

,

انتهای پیام/

]
فرماندار شهرستان اسدآباد  با اشاره به گشت‌های مشترک در راستای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و مراقبت از حیات وحش گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اسدآباد مشاهده یا گزارش نشده است.