کم کاری دولت یا تک روی بانک ها؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بخش صنعت، کشاورزی و تولیدی کردستان همواره با مشکلات بسیاری منجمله نداشتن سرمایه و عدم حمایت از سوی دولت همراه بوده است تا جایی که بسیاری از واحد های تولیدی استان به دلیل ورشکستگی کار خود را تعطیل کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

عدم توسعه کردستان که همواره مورد انتقاد نمایندگان و برخی مسئولین زحمت کش بوده، در سال های اخیر بیشتر نمایان شده و عقب افتادگی کردستان را دوچندان کرده است.

,

در این میان اگرهم بودجه، تبصره و یا وامی به استان تعلق گیرد گویی هیچکدام از آقایان دولتی میل به جذب آن نداشته و شاید برای خوش خدمتی آن را به مرکز نشینان بی درد برگشت می دهند.

,

یکی از محل های تامین بودجه و تامین جذب اعتبارات مورد نیاز صنعت و کشاورزی تبصره 18 است که به گفته آقای معاون اقتصادی استاندار، تاکنون به خوبی جذب نشده است.

,

حسین فیروزی معتقد است که تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی استان یک ضرورت است در غیر این صورت رونق تولید، رشد اقتصادی و توسعه استان، محقق نخواهد شد.

,

وی با انتقاد از بانک ها در عدم پرداخت تمام تسهیلات تبصره 18 گفته که فقط ۴ میلیار تومان از ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات پراخت شده از محل تبصره ۱۸ سهم کردستان بوده، و فرصت زیادی باقی نمانده و انتظار داریم بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات برای کمک به رونق تولید استان جذب شود.

,

وی همچنین به مدیران بانک ها هشدار داده است که ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به پرداخت تسهیلات به موارد معرفی شده از سوی سازمان صمت و جهاد کشاورزی اقدام نمایند، در غیر اینصورت به عنوان مدیرانی که به رونق تولید استان کمک نکرده اند معرفی خواهند شد.

,

این سخنان آقای معاون استاندار در حالی صورت می گیرد که خود دولتی ها نیز سهم بسزایی در عدم توجه به توسعه جدی کردستان دارند و بانک ها نیز بخشی از بانک مرکزی و در نهایت دولت هستند حال چرا اینگونه در میان هم توپ را به زمین یکدیگر می اندازند، باید خود آنان جوابگوی این باشند.

,

انتهای پیام/

]
به گفته دولتی ها اعتبارات تبصره 18 فرصت مناسبی برای رونق تولید و صنعت است اما تاکنون آنچنان که می بایست این اعتبارات جذب نشده است.