آسیب های ناشی از پسماند سراوان فاجعه بار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: پیامبر(ص) فرمود؛ زمانی که قیامت به پا می شود منادی ندا می دهد کجایند ظالمان و ستمکاران، کسانی که سر کیسه برای ظالم می دوزند و خدای متعال به فرشتگان ندا می دهد آنها که با ظالمان همراهی کردند در دوزخ جا دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 8دی,

وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام(ره) اشاره کرد و افزود: تاکنون تلاش های بسیار در امر سوادآموزی انجام شده و امیدواریم تا یک دهه دیگر بی سوادی در جامعه ریشه کن شود.

,

امام جمعه رشت با بیان اینکه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را روز دوشنبه ۹ دی ماه جاری داریم، تصریح کرد: دو موضوع فتنه سال ۸۸ را که از جنگ ۸ ساله خطرناک تر بود، سامان داد.

,

آیت الله فلاحتی به حضور خواص انقلاب در اتاق فکر فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: نخست آنکه مدیریت و درایت مقام معظم رهبری و دوم اینکه آگاهی و حضور میدانی مردم ایران در کنار درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب توانست فتنه ۸۸ را خنثی کرد.

,

وی با اشاره به استعفای برهم صالح رئیس جمهور عراق با فشار آمریکا، بیان کرد: امروز بزرگ ترین ضعف در کشورهای اسلامی فقدان رهبری آگاه، بصیر و آگاه است ضمن اینکه این امر نشان می دهد نقش رهبری بسیار تعیین کننده است.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان به آغاز سال مسیحی ۲۰۲۰ و ولادت زینب کبری(س) اشاره کرد و یادآور شد: اگر زینب کبری(س) عظمت دارد و آنچه ایشان را در قلب انسان های آزاده زنده نگه داشته، تکلیف مداری و زمان شناسی بود و همچنین توانست زنان و مردان تاریخ را هدایت کرده و حماسه عاشورا را زنده نگه دارد.

,

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به پخش گزارشی از تلاش جوانان در کلاچای و چابکسر در استفاده از پسماند در تولید مصالح ساختمانی، اظهار کرد: روز گذشته در محل کارگاه و دپوی انباشت پسماند حضور یافتم تا دست آنها را ببوسم زیرا برای مسئله زیست محیطی شمال کشور راهکار ارائه کردند.

,

وی، خواستار حمایت جدی مسئولان از شرکت های دانش بنیان به ویژه جوانانی که از پسماند مصالح ساختمانی تولید می کنند، شد و افزود: از مسئولان استان می خواهم به چابکسر و کلاچای بروند و به نیاز جوانانی که پسماند را ساماندهی می کنند، رسیدگی کنند.

,

امام جمعه رشت با تاکید بر اولویت قرار پسماند سراوان رشت توسط مسئولان، بیان کرد: آسیب های ناشی از پسماند سراوان که به گیلان وارد می شود، فاجعه بار است.

,

** انتقاد از عدم ملاقات وزرا در سفر به گیلان

, ** انتقاد از عدم ملاقات وزرا در سفر به گیلان, ** انتقاد از عدم ملاقات وزرا در سفر به گیلان,

آیت الله فلاحتی با انتقاد به سفر مسئولان کشوری به ویژه وزرا بدون ملاقات با ایشان به استان، بیان کرد: هر وزیری که به گیلان سفر می کند حتما باید نزد ما آید تا اولویت ها را بداند و مشکلات اساسی مردم را از زبان مان بشنود.

,

وی به حضور مسئولان کشوری به منظور تصمیم گیری برای تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: مشکل تالاب انزلی به دلیل آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و همچنین پسماند سراوان است و ابتدا باید به آنها توجه و رسیدگی شود.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نامه جمعی از جوانان دانشجو به تشخیص مصلحت نظام مبنی براینکه پیوستن ایران به اف.ای.تی.اف به مصلحت کشور نیست، تصریح کرد: در تشخیص مصلحت نظام نیز دارند به این موضوع می رسند.

,

آیت الله فلاحتی به ویژگی های نماینده اصلح اشاره کرد و یادآور شد: یک نماینده باید شفافیت انتخاباتی از حیث مالی داشته باشد و مردم بدانند مبلغ هزینه شده را از کجا آورده که مجلس در دوم دی ماه جاری آن را به صورت قانون مصوب کرده است.

,

وی با بیان اینکه عزل و نصب مدیران توسط نمایندگان از معضلات است، خاطرنشان کرد: آیین نامه قانون مذکور تدوین شده و می طلبد به تصویب مجلس برسد.

,

امام جمعه رشت در ادامه بیان ویژگی های نماینده اصلح از هفته های گذشته، اظهار کرد: در دوره انتخابات، افرادی همراه نامزد انتخاباتی می روند تا برای او رای جمع کنند و در این حرفی نیست اما پس از اینکه نماینده شد نباید بین افراد همراه خود و مردمی که به او رای نداند، فرق بگذارد.

,

آیت الله فلاحتی بر توانمند بودن نماینده در تقنین تاکید کرد و افزود: نماینده باید قدرت بررسی و تشخیص تبصره، ماده و لوایحی که در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود، را داشته باشد و قدرتمندانه، آگاهانه و شجاعانه نظر خود را اعلام کند تا وقتی نظر او از صدای جمهوری اسلامی پخش شد دانشگاهیان، حوزویان و مردم آگاه احساس شعف کنند.

,

وی با اشاره به اینکه نماینده باید ولایت فقیه را به عنوان مسیر نخست و اولین راه برای نظام اسلامی بداند، بیان کرد: اگر نماینده ای در مسئله ولایت فقیه مشکل داشته باشد، معلوم نیست از نا کجا آباد سر در آورد.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان به تشویق و تنبیه به عنوان راهکارهای تربیت اشاره کرد و گفت: تنبیه دارای شرایطی است و یکی از آن شرایط این است که افراط و تفریط در آن صورت نگیرد.

,

آیت الله فلاحتی تصریح کرد: اسلام، تشویق و تنبیه را دوبال برای تربیت و انسان سازی می داند.

]
امام جمعه رشت با بیان اینکه از مسئولان استانی می خواهم به چابکسر و کلاچای بروند و به نیاز جوانانی که پسماند را ساماندهی می کنند، رسیدگی کنند، گفت: آسیب های ناشی از پسماند سراوان که به گیلان وارد می شود، فاجعه بار است.