اختلاف 116 درصدی فروش اراضی شهرداری تربت حیدریه به فرمانداری
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مدتی است که در محافل عمومی شهرستان تربت حیدریه گفتگوهایی در مورد اراضی و زمین هایی مطرح است که به مبالغی ناچیز در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته و این در حالی است که ارزش ریالی و اعتباری این املاک بسیار بالاتر از نرخ های تعیین شده و مبالغ دریافتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

یکی از این اراضی که نقل محافل عمومی و خصوصی مردم شده، ملک فرمانداری شهرستان تربت حیدریه است که از ابتدا متعلق به شهرداری بوده و تا سال ۹۵ نیز شهرداری از فرمانداری به صورت سالانه اجاره دریافت می‌ کرد.

,

در سال ۹۵ این ملک ۸۰۰۰ متری که در بهترین نقطه شهر یعنی میدان مرکزی واقع شده با قیمت بسیار نازل ۳۰۰ میلیون تومان، بدون کارشناسی و بدون مصوبه شورای شهر [شورای چهارم] توسط شهردار وقت [رمضانعلی شورابی] به فرماندار وقت [حسن فتحی‌نیا] فروخته شده و اسناد تمامی پلاک های آن به نام فرماندار تربت حیدریه صادر و حتی همین مبلغ ناچیز هم علی رغم انتقال تمامی سندها، پرداخت نشده است!

,

توافقی غیرمنطقی و بدون کارشناسی صورت گرفته است

, توافقی غیرمنطقی و بدون کارشناسی صورت گرفته است,

, , ,

محمد امانی، عضو شورای شهر تربت حیدریه ابتدا در پاسخ به انتقادات مطرح شده پیرامون سفرهای متعدد صادق مجتهدی، شهردار این شهر به تهران و مشهد پرده برداشت و از توافقی غیر منطقی و بدون کارشناسی بین شهرداری در دوران تصدی رمضانعلی شورابی با فرمانداری در دوران تصدی حسن فتحی نیا خبر داد.

,

 وی خاطر نشان می‌کند: ملک فرمانداری واقع در میدان مرکزی متعلق به شهرداری این شهر بوده و تا سال 95 سالانه اجاره ای نیز دریافت می شده که در نهایت بدون مصوبه شورا و عدم قیمت گذاری از سوی کارشناس، این ملک به مبلغ ناچیز 300 میلیون تومان به فرمانداری واگذار می شود، در همین راستا این موضوع را شورای پنجم متوجه شده و طی نامه ای در ۱۵ مرداد ۹۸ به اطلاع شهردار رسانده و خواستار پیگیری آن شده است.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیان داشت: شهردار فعلی نیز با پیگیری های مجدانه، رفت وآمد های متعدد و با همکاری تمامی اعضای شورای شهر و سایر دست اندرکاران پس از گذشت سه ماه و در اواسط آبان ماه سال جاری، علی رغم اینکه اسناد این ملک به نام فرمانداری تربت حیدریه در سال ۹۵ صادر شده بود با همکاری فرمانداری، استانداری و وزارت کشور منجر به کارشناسی و ارزیابی مجدد شد.

,

قیمت واقعی ملک 35 میلیارد تومان ارزیابی شد/تهاتر بدهی با بانک شهر

, قیمت واقعی ملک 35 میلیارد تومان ارزیابی شد/تهاتر بدهی با بانک شهر,

امانی گفت: با ارزیابی مجدد، این ملک از دست رفته که با قیمت 300 میلیون تومان بدون کارشناسی و غیر منطقی قیمت گذاری شده بود، این بار با کارشناسی انجام گرفته با مبلغ 35 میلیارد تومان ارزیابی و مبالغ آن با تنظیم و صدور اوراق بر اساس قانون موجود در برنامه ششم قابل تهاتر خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه هم اکنون بدهی شهرداری تربت حیدریه از بافت فرسوده به بانک شهر بالغ بر 140 میلیارد تومان است، بیان کرد: با برگشت این 35 میلیارد تومان به بدنه شهرداری، بخش قابل توجهی از بدهی سنگین بجا مانده‌ شهرداری از بانک شهر جبران می شود.

,

عضو شورای شهر تربت حیدریه گفت: بسیار مشتاق هستیم که تمامی مسائل حوزه مدیریت شهری در فضایی آرام و به دور از هر گونه غلو و یا حاشیه برای مردم عنوان شود چرا که همه ما باید پاسخگوی رفتار و عملکرد خود بوده و اقدامات انجام شده  را به اطلاع مردم رسانده و در خصوص کوتاهی های خودمان نیز از مردم عذر خواهی کنیم.

,

اشتهای سیری‌ناپذیرِ سود تسهیلات بانکی، درآمد شهرداری تربت حیدریه را می‌بلعد

, اشتهای سیری‌ناپذیرِ سود تسهیلات بانکی، درآمد شهرداری تربت حیدریه را می‌بلعد,

, , ,

نرخ بالای سود تسهیلات بانک شهر به شهرداری تربت حیدریه، پیرامون اجرای بافت فرسوده واقع در خیابان آیت الله طالقانی بلای جان مدیریت شهری شده و چنانچه تدبیری برای تسویه بدهی آن اتخاذ نشود، شهرداری باید دهها سال آینده، همان درآمد اندک خود را بابت این سوء مدیریت به بانک شهر پرداخت کند.

,

اکنون این سؤال از سوی رسانه ها و افکار عمومی مطرح می شود که مدیران وقت در سال 95 که هم اکنون بعضی از آنها عضو شورای پنجم هستند، چه توجیهی برای این توافق غیر منطقی و بدون کارشناسی با اختلاف 116% مبلغ تعیین شده دارند؟

,

رسانه های تربت حیدریه در کلاسه دوم این گزارش به دنبال ادامه وضعیت اسف بار بافت فرسوده، بدهی شهرداری به بانک شهر و همچنین پاسخ مدیران وقت در خصوص این اقدام و سایر املاکی که اینگونه قیمت گذاری و واگذار شده خواهند پرداخت.

,

این در حالی است که فروردین امسال بخش مهمی از اطلاعات مربوط به بایگانی انفورماتیک شهرداری تربت حیدریه شامل نقشه های شهری، نامه نگاری ها و پرونده های شهروندان در روزهای اولیه امسال از دسترس خارج شده، اتفاق عجیبی که شهردار تربت حیدریه با تأیید این موضوع می افزاید: این سیستم فقط پشتیبانی مجازی داشته که در اختیار کارمندی بوده که سال گذشته در پرونده تخلفات دستگیر شده و این داده ها انحصاراً در اختیار وی بوده است.

,

بیشترین تخلفات این پرونده که در حال پیگیری توسط نهادهای نظارتی است قیمت گذاری و واگذاری املاک شهرداری در نقاط مختلف شهر تربت حیدریه است.

,

انتهای پیام/

]
مدتی است که در محافل عمومی شهرستان تربت حیدریه گفتگوهایی در مورد اراضی و زمین‌هایی مطرح است که به مبالغی ناچیز در اختیار افراد حقیقی و حقوقی قرار گرفته و این در حالی است که ارزش ریالی و اعتباری این املاک بسیار بالاتر از نرخ های تعیین شده و مبالغ دریافتی است.