سعید محمد: قطار شهری هشتگرد از ایمنی کامل برخوردار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تیتریک فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح قطار شهری هشتگرد گفت: به همت سپاه و تعامل وزارت راه و شهرسازی یکی از آرزوهای دیرین مردم استان البرز محقق شد و 26 کیلومتر مسیر ریلی مترو گلشهر به هشتگرد مورد بهره برداری قرار گرفت. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک , تیتریک,
سعید محمد با اشاره به اینکه 5 کیلومتر از مسیر مذکور زیرزمینی است، افزود: این پروزه با همت و توان جوانان ایرانی و 80 درصد بومی سازی تجهیزات به انجام رسید و نقش بسیار مهمی در رونق توسعه منطقه دارد زیرا حمل و نقل یکی از دغدغه های اصلی مردم بود. 
,
 
,
وی اظهار داشت: با کاهش هزینه های حمل و نقل با مترو دغدغه شهروندان این منطقه مرتفع شد و کمک زیادی به معیشت مردم خواهد کرد، قرارگاه خاتم مفتخر است در این پروژه و به زودی پروژه آبیک به چرمشهر که کنارگذر تهران است فعالیت کرده و به زودی افتتاح خواهد شد. 
,
 
,
محمد تصریح کرد: در حال حاضر 2 رام قطار در قطار شهری هشتگرد فعال است و تا اوایل سال آینده به 8 رام قطار افزایش پیدا خواهد کرد تا فاصله حرکت قطارها به 7 دقیقه کاهش پیدا کند، مدت سفر از گلشهر تا هشتگرد 20 دقیقه بوده و 250 هزار مسافر در روز امکان تردد دارند. 
,
 
,
وی گفت: 15 هزار نفر در هر جهت و هر ساعت امکان تردد دارند و با هزینه کم این امکان فراهم خواهد شد، این پروژه از ایمنی کامل برخوردار است اما با توجه به اینکه بخشی از سیگنالینگ آن همچنان در حال کار است و تا 6 ماه نخست سال آینده تکمیل خواهد شد دو خط رفت و برگشت با ایمنی کامل افتتاح شده است. 
,
 
,
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء در خاتمه خاطر نشان داشت: پس از اتمام عملیات انشالله به 8 رام قطار افزایش پیدا خواهد کرد و با توجه به اینکه متولی آن شرکت بهره برداری تهران است، زمان بندی اعلام می شود. 
,
 
,
این در حالی است که طی ساعات گذشته بهاره آروین عضو شورای اسلامی شهر تهران راه‌ اندازی خط متروی هشتگرد به گلشهر را تحت تأثیر فشار دولت اعلام کرد و گفت: این خط ایمنی لازم را ندارد.
 
,
,
انتهای پیام/
]
پروژه قطار شهری هشتگرد از ایمنی کامل برخوردار است اما با توجه به اینکه بخشی از سیگنالینگ آن همچنان در حال کار است و تا 6 ماه نخست سال آینده تکمیل می‌شود، دو خط رفت و برگشت با ایمنی کامل افتتاح شده است.