تصاویر/نجات شمشاد « هیرکانی »
[

به گزارش  سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به منظور نجات گونه ارزشمند« شمشاد هیرکانی » درنظر است حدود 20 هزار اصله نهال به مرکز بذر جنگلی خزر در "کلوده" محمودآباد از استان‌های شمالی کشور انتقال داده شود. تاکنون حدود 15 هزار اصله انتقال و با نظارت کارشناسان سازمان جنگل‌ها به عنوان باغ بذر و مراقبت ویژه نگهداری و کاشت می‌شود. این گونه شمشاد براثر بیماری "بلایت" وآفت "شب پره شمشاد" در حال انقراض است و کارشناسان درصدند با کاشت این نهال ها گامی در جهت حفظ این گونه با ارزش بردارند. از آنجا که مناطق جنگلی آلوده به این بیمار و آفت است ، این نهال ها در سطح دو هکتاردرپناه درختان کشت می شود. تولید هر اصله نهال 2500تومان هزینه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به منظور نجات گونه ارزشمند« شمشاد هیرکانی » درنظر است حدود 20 هزار اصله نهال به مرکز بذر جنگلی خزر در "کلوده" محمودآباد از استان‌های شمالی کشور انتقال داده شود. تاکنون حدود 15 هزار اصله انتقال و با نظارت کارشناسان سازمان جنگل‌ها به عنوان باغ بذر و مراقبت ویژه نگهداری و کاشت می‌شود. این گونه شمشاد براثر بیماری "بلایت" وآفت "شب پره شمشاد" در حال انقراض است و کارشناسان درصدند با کاشت این نهال ها گامی در جهت حفظ این گونه با ارزش بردارند. از آنجا که مناطق جنگلی آلوده به این بیمار و آفت است ، این نهال ها در سطح دو هکتاردرپناه درختان کشت می شود. تولید هر اصله نهال 2500تومان هزینه دارد.,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ]
به منظور نجات گونه ارزشمند« شمشاد هیرکانی » درنظر است حدود 20 هزار اصله نهال به مرکز بذر جنگلی خزر در "کلوده" محمودآباد از استان‌های شمالی کشور انتقال داده شود.