برگزاری یادواره استاد "محمد انصاف جویی" در سنندج
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، گفت: یازدهمین جشنواره استانی شعر وداستان جوان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و  در راستای تحقق اهداف والای انقلاب و همچنین تلاش برای توجه بیشتر به ادبیات بومی و محلی با محوریت شناسایی و جذب استعدادهای جوان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی فروردین ماه 99 در سنندج برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کُردتودی، ,

وی در خصوص اهداف جشنواره گفت:  شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش های اسلامی، برجسته سازی چهره های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب، تلاش در راستای ترویج آموزه های اخلاقی و اسلامی و  تلاش برای رشد و اعتلای فرهنگ و ادب بومی و محلی از مهمترین اهدافی است که در این جشنواره مد نظر است. 

,

مرادی افزود: جشنواره یازدهم در دو بخش داستان (کردی و فارسی) و شعر (کردی و فارسی) و همچنین مقالات پژوهشی با محوریت بررسی آثار استاد محمدانصاف جویی برگزار می شود.

,

او ادامه داد:  در بخش شعر و داستان با زبان کُردی تمامی شاعران و داستان نویسان کُرد زبان از سراسر ایران می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، اما در بخش داستان و شعر فارسی تنها نویسندگان و شاعران استان کردستان می توانند شرکت کنند.

,

رئیس حوزه هنری استان کردستان در خصوص موضوع جشنواره نیز گفت: جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه و یک بخش مقالات پژوهشی برگزار می شود که در بخش آزاد شرکت کنندگان مجاز به انتخاب موضوع بر اساس علاقه خود هستند ولی آثار با محوریت خانواده، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، شعار سال (رونق تولید ملی) در اولویت پذیرش قرار دارند.

,

او افزود : بخش ویژه  با موضوع جبهه مقاومت و رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود و آثار برتر نیز به صورت جداگانه ارزیابی شده و مورد تقدیر قرار می گیرند.

,

مرادی در خصوص بخش مقالات پژوهشی نیز گفت: در این بخش علاقه‌مندان از سراسر کشور می توانند آثار تالیفی خود را به صورت مقاله با محوریت بررسی جایگاه و اندیشه ادبی محمد انصاف جویی متخلص به ئه هوه ن به دبیرخانه جشنواره ارسال کنندکه  با رای هیات داوران آثار برتر در این بخش معرفی و تقدیر می شوند. 

,

وی در خصوص مقررات این دوره از جشنواره و با اشاره به اینکه هر فرد می تواند همزمان در همه بخش های جشنواره شرکت کند افزود : حداکثر سن شرکت کنندگان تا زمان برگزاری جشنواره 30 سال می باشد و هر هنرمند در هر بخش تنها می تواند سه اثر را به دبیرخانه  ارسال کند.

,

مرادی با اشاره به اینکه حضور پذیرفته شدگان بخش نهایی در مراسم اختتامیه و کارگاه ها ضروری است تصریح کرد: هر اثر باید مجزا در قالب فایل word و با اندازه قلم 14 و نوع قلم B Mitra بر روی لوح فشرده به همراه نسخه چاپی ارسال شود و عدم حضور صاحبان آثار در مراسم اختتامیه حتی اگر برگزیده نیز تشخیص داده شوند به منزله انصراف از جشنواره تلقی می گردد. 

,

مرادی با اعلام  15 اسفند ماه 98 به عنوان آخرین مهلت ارسال آثار گفت: اعلام آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره 15 فروردین ماه 99 بوده و کارگاه ها و مراسم اختتامیه در دهه سوم فروردین همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در سنندج برگزار می شود.

,

مرادی با اعلام آدرس اینترنتی www.Artsanandaj.ir  و شماره تماس  33243624 با پیش شماره 087جهت کسب اطلاعات بیشتر، گفت: دبیرخانه جشنواره به نشانی سنندج – خیابان شهید تعریف – پایین تر از بیمارستان شهید قاضی – حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان – کدپستی 6617615651 آماده دریافت آثار شاعران ، داستان نویسان و پژوهشگران در بخش های اعلام شده می باشد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان فراخوان یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره یادواره شاعر برجسته استاد محمد انصاف جویی متخلص به "ئه‌هوه‌ن" را که فروردین‌ماه سال 99 در رده سنی زیر 30 سال در سنندج برگزار می‌شود.