رایزنی با اتحادیه کشورهای اوراسیا برای صادرات سیب آذربایجان‌غربی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، بهنام شهدی عصر روز دوشنبه در جلسه ساماندهی بازار خرید و فروش سیب درختی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: بهبود وضعیت صادرات سیب جزو دغدغه‌ها و الزمات مهمی است که در سطح استان پیگیر آن هستیم و تمام تلاش مدیریت دولت نیز رفع موانع در این مسیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: برای داشتن صادرات بهتر باید به سمت برندسازی، درجه‌بندی و نیز بسته‌بندی مناسب محصولات کشاورزی و به ویژه سیب حرکت کنیم که در همین راستا متقاضیان راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی در حد استاندارهای جهانی می‌توانند از تسهیلات ویژه برخوردار شوند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: همکاری و مشارکت باغداران، کارخانجات تولید کنسانتره و نیز ایجاد و تقویت جایگاه‌های جمع‌آوری محصولات کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز افزایش صادرات و بهبود وضعیت باشد.

,

وی، با اشاره به اینکه تخصیص مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان محصولات کشاورزی و به ویژه سیب الزامی است، گفت: رفع موانع و تسهیل مشارکت صادرکنندگان سیب باید در دستور کار دستگاه‌های متولی و دست‌اندرکاران قرار گیرد تا به این ترتیب شاهد بهبود و ارتقای سطح صادرات باشیم.

,

شهدی، ساماندهی مراکز خرید محصولات کشاورزی کنار جاده‌ای در سطح آذربایجان‌غربی را جزو اصلی‌ترین دغدغه‌ها برشمرد و ادامه داد: از هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌ها به منظور ساماندهی مراکز خرید کنار جاده‌ای انجام شود تا به این ترتیب باغداران و مردم با مشکلات مواجه نشوند.

,

وی، با تاکید بر ضرورت استفاده از یافته‌های تحقیقاتی به منظور کاهش ریزش سیب زیر درختی در باغات آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: در این راستا نیاز است با افزایش آگاهی عمومی، جمع‌آوری سیب صنعتی در سبدهای پلاستیکی جهت حمل به کارخانجات به‌صورت بهداشتی بین باغداران ترویج و فرهنگسازی شود.

,

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجا‌غربی با اشاره به ضرورت بکارگیری شیوه‌های نوین علمی در اصلاح و جایگزینی باغات سیب درختی استان، گفت: استان با تولید سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی دارای رتبه اول کشور در این زمینه می‌باشد؛ ولی از نظر بازار صادرات از سهم اندکی برخوردار است.

,

 رسول جلیلی، تاکید کرد: هرگونه فعالیت بدون مجوز عاملان جمع‌آوری سیب صنعتی در حریم جاده‌ها در سال آینده نیز ممنوع بوده و توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی از این اقدام ممانعت خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، با اشاره به رایزنی با اتحادیه کشورهای اوراسیا به منظور صادرات سیب استان، گفت: باید مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان سیب اختصاص یابد.