نبض علمی کرمانشاه در دست آموزشگاه‌های غیرمجازها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصادنیوز قابل کتمان نیست که آموزشگاه های آزاد نقش موثری در ارتقای شایستگی‌های نیروی انسانی نسبت به گذشته داشته اند و با توجه به اینکه حضور افراد در این آموزشگاه‌ها داوطلبانه است در برخی مواقع نقش آموزش ‌آزاد بر آموزش رسمی غلبه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

البته در کنار نقش موثر این آموزشگاه های مجاز نباید از آموزشگاه های غیرمجاز نیز غافل شد، آموزشگاه هایی که در سال های اخیر فعالیت بیشتری داشته و دارند و آسیب جدی به نظام آموزشی کشور وارد کردند.

,

صدور مجوز این آموزشگاه ها با وزارت آموزش و پرورش است و نظارت بر عملکرد آنها هم با همین نهاد است که با نظارت و بررسی و پایش مداوم قاعدتا باید مانع از فعالیت این آموزشگاه‌های غیرمجاز شود و با رشد قارچ‌گونه این مووسات آموزشی ظاهرا نظارت‌ها آنگونه که باید نیست.

,

آموزش و پرورش: تعداد آموزشگاه‌های غیرمجاز بسیار بالاست/برخورد می‌کنیم

, آموزش و پرورش: تعداد آموزشگاه‌های غیرمجاز بسیار بالاست/برخورد می‌کنیم,

روح الله اعظمی، رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مرصاد گفت:  در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه 501 آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی شامل 298 آموزشگاه زبان و 202 آموزشگاه علمی آزاد وجود دارد.

,

وی افزود: آموزشگاه های غیرمجاز در سطح شهر زیاد است و درصدد برخورد با آنها هستیم، از گزارشات مردمی برای برخورد با آموزشگاه های غیرمجاز استقبال می کنیم.

,

این مسئول به کارگیری مربیان فاقد صلاحیت در آموزشگاه ها و مدارس غیردولتی از نظر ما قابل قبول نیست زیرا این افراد به هسته گزینش معرفی می شوند و باید تائیدیه گزینش را داشته باشند.

,

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون 50 مجوز تاسیس آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی در سطح استان صادر شده است.

,

اعظمی با تاکید بر برخورد با آموزشگاه های غیرمجاز عنوان کرد: به منظور نظارت بر آموزشگاه های علمی آزاد و زبان های خارجی نماینده دادستانی، تعزیرات حکومتی، فنی و حرفه ای و گروه صنف آموزشگاه ها پای کار هستند.

,

وی بیان کرد: به آموزشگاه های فاقد مجوز اخطار و مهلت 10 روزه داده می شود و در صورتی که نسبت به درخواست صدور مجوز اقدام نکنند، در نهایت پلمب خواهند شد.

,

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طی سال گذشته 10 آموزشگاه و از ابتدای سال چهار آموزشگاه فاقد مجوز در سطح استان پلمب شده است.

,

اعظمی با بیان اینکه اخذ مجوز تاسیس آموزشگاه ها سخت نیست، عنوان کرد: متقاضیان تاسیس آموزشگاه با داشتن حداقل 30 سال سن و مدرک کارشناسی می توانند با مراجعه به سامانه مشارکتهای مردمی استان کرمانشاه - خدمات الکترونیک نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

,

وی افزود: اختلاط دختر و پسر در آموزشگاه ها از نظر ما مجوز ندارد هرچند برخی از آموزشگاه ها به صورت زوج و فرد مجوز گرفته اند، البته ممکن است در یک روز چند دانش آموز معدود از جنس مخالف در کلاس حضور یابند که آن هم قابل قبول نیست.

,

رییس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان کرمانشاه خواستار اخذ مجوز توسط متقاضیان تاسیس آموزشگاه های علمی شد و عنوان کرد: مراکز غیرمجاز باعث ایجاد دردسر و مشکل شده اند.

,

تعداد بالای آموزشگاه‌های غیرمجازی که به سیستم آموزشی کشور آسیب‌های جدی وارد می‌کند ضرورت افزایش نظارت‌ها در این حوزه را بیش از پیش کرده است.

,

انتهای پیام/

]
آموزشگاه‌های غیرمجاز نبض علمی کرمانشاه را در دست گرفته اند و با تخطی از قوانین و برگزاری دوره های مختلط وبه کارگیری اساتید فاقدصلاحیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.