سریال‌سازان صاحب «شهرک» می‌شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین کوبچی مدیر پشتیبانی تولید سیمافیلم درباره راه‌اندازی «شهرک تولید محتوا» و ایده اجرای آن در صداوسیما بیان کرد: بنا بود سازمان صداوسیما برای گسترش برنامه‌های تولید محتوا و وسعت بخشی به محدوده شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران، فضای بیشتری را فراهم آورد. چند سالی است که سازمان صداوسیما در محدوده قزوین، ورامین و طالقان به دنبال زمین هم بوده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوبچی, سیمافیلم, محتوا, محتوا, وسعت, شهرک, چند سالی,

وی با اشاره به کاربری «شهرک تولید محتوا» نیز تصریح کرد: ایده «شهرک تولید محتوا» براساس تکنولوژی‌های جدیدی است که در دنیا مرسوم است و محصولاتشان را در استودیوها تولید می‌کنند چراکه به این صورت آب و هوا و شرایط نور و… قابل کنترل است. سازمان هم قرار است از برنامه‌سازی تا فضای بیگ پروداکشن را در استودیو به تولید برساند.

, محتوا, محتوا, براساس, دنیا, صورت, هوا, کنترل, قرار, بیگ, پروداکشن,

کوبچی با اشاره به ایجاد کسب و کارهای لازم در استودیو اظهار کرد: در صورت راه‌اندازی این شهرک نوعی طراحی هم صورت می‌گیرد تا کسب و کارهای مورد نیاز هم ایجاد شود مثل کارگاه‌های تولید، کارگاه چوب، آهنگری، شیشه، کف و دیوار و حتی هتلینگ و سرویس‌های خدمات عمومی که این‌ها در طراحی چنین شهرکی دیده شده است اما فعلاً سازمان صداوسیما به دنبال زمین است که باید این زمین در حدود ۱۰۰ هکتار و در محدوده شهر تهران باشد.

, کوبچی, صورت, صورت, مورد نیاز, هتلینگ, عمومی, شهرکی, دیده شده, اما, فعلاً, حدود,

وی در مقایسه بین شهرک محتوایی با شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران اظهار کرد: شهرک تلویزیونی «ایران» یا همان غزالی سابق، شهرک لوکیشن محوری است اما این شهرک استودیومحور است و از طرفی یک استودیو کامل برنامه‌سازی نیاز به فرایندهایی برای تولید نیاز دارد که در این شهرک تدارک دیده خواهد شد که به نوعی یک گردش کاری کامل خواهد بود.

, مقایسه, اما, استودیومحور,

مدیر پشتیبانی تولید سیما فیلم اضافه کرد: این شهرک می‌تواند ایجاد شغل و کار کند و به مهاجرت معکوس برخی نیروهای فنی منجر شود. اما با توجه به نیاز دو پروژه سنگین سریال‌های «موسی کلیم‌الله (ع)» و «سلمان فارسی»، نیاز به فراهم سازی این شهرک در اولویت است. اکنون در دنیا اغلب پروژه‌ها در استودیو و با جلوه‌های ویژه ساخته می‌شود و دیگر عوامل را برای هر صحنه‌ای به بیابان نمی‌برند. به‌طور مثال پنج تا هفت سال پیش‌بینی تولید کار «سلمان فارسی» است و اگر این شهرک ایجاد شود آنجا مستقر خواهند شد.

, شهرک, شغل, مهاجرت, معکوس, اما, نیاز, ع), شهرک, دنیا, مثال, شهرک,

مدیر پشتیبانی تولید سیما فیلم در ادامه درباره این شهرک یادآور شد: این شهرک قرار است زیرساخت‌های تولید محتوا را به لحاظ فنی و تولیدی فراهم کند. تیم‌های تولیدی با داشتن ایده و پیش تولید می‌توانند اینجا وارد کار شوند. مشابه چنین مجموعه‌ای در خاورمیانه نداریم و به صورت محدود نمونه‌ای از آن در مدیا سیتی دوبی وجود دارد.

, شهرک, شهرک, قرار, محتوا, به لحاظ, مشابه, صورت, محدود, سیتی, وجود,

منبع:مهر

,


انتهای پیام/

,
]
حسین کوبچی مدیر پشتیبانی تولید «سیمافیلم» ضمن اشاره به جزییات طرح احداث «شهرک تولید محتوا» از احتمال بهره‌برداری آن در جریان تولید سریال‌های فاخری چون «موسی(ع)» و «سلمان فارسی» خبر داد.