30 درصد حق پخش مسابقات به وزارت ورزش رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در بند لام  تبصره 9 لایحه بودجه 1399 که از سوی دولت به مجلس ارائه شد، به موضوع حق پخش مسابقات ورزشی پرداخته شد. در این بند آمده بود، به استناد بند پ ماده 92 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران مکلف اند درامدهای ناشی از پخشمسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی مشخص نزد خزانه داری کل کشور واریزنمایند. وجوه واریزی در اختیار وزارت ورزش و جوانان برای کمک به فدراسیونهای مربوطه و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همانطور که در جدول زیر مشخص است در بندی که از سوی دولت در لایحه بودجه گنجانده شده بود سهم وزارت ورزش و صدا و سیما مشخص نشده بود. در همین راستا ابتدا بررسی این بند مراعا ماند اما در ادامه کمیسیون تلفیق در این خصوص اعلام نظر کرده است.

,

, ,

به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، اگر چه در مرحله اول براساس بند (ل) لایحه بودجه1399؛ 50 درصد حق پخش به وزارت ورزش و جوانان و 50 درصد باقیمانده به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پرداخت می‌شد، ولی در نهایت در کمیسیون مقرر شد 30 درصد این اعتبار به وزارات ورزش و 70 درصد به سازمان صداوسیما پرداخت شود.

,

منبع: تسنیم

,

انتهای پیام/

]
بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه نشان می‌دهد،‌ ۳۰ درصد درامد حاصل از پخش مسابقات ورزشی در اختیار وزارت ورزش قرار خواهد گرفت.