هدف‌گذاری ایجاد ۶۰ هزار شغل در کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز هدایت حاتمی ظهر امروز یکشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه اظهار داشت: بیکاری موضوع ریشه داری در استان است که بخشی از آن به فرهنگ کسب و کار، بخشی به حمایت‌های مالی دولت و بخشی هم به حضور کارآفرینان بر می‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز ,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: به ازای ایجاد هر شغل خالص، ۲ شغل ناخالص از بین می‌رود و به این ترتیب باید ۳ برابر هدف گذاری شغل ایجاد کنیم.

,

این مسئول خاطر نشان کرد: طی امسال ۶۰ هزار شغل بر مبنای صنعت، کشاورزی و خدمات هدف گذاری کردیم که در این خصوص تمام همت خود را به کار گرفته‌ایم.

,

حاتمی گفت: در راستای بهبود بحث کسب و کار در حال حاضر صدور مجوزهای کسب و کار به ۲ هفته رسیده است و طی این مدت برگه مجوز صادر می‌شود که گام مؤثری در استان است.

,

وی ادامه داد: بر این اساس تا پایان امسال در نظر داریم بر اساس هماهنگی با معاون عمرانی استاندار حتی صدور مجوز واحدهای تولیدی و اقتصادی را یک ماهه صادر کنیم.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه ادامه داد: در خصوص سلسله همایش‌های سرمایه گذاری تا کنون ۲ همایش برگزار شده است و تا پایان سال ۳ همایش دیگر پیرو همایش سال گذشته خواهیم داشت.

,

این مسئول به سرمایه گذاری با مدل‌های مختلف مشارکتی در ۲۰ پروژه حوزه شهری طی ۸ ماه گذشته اشاره کرد و بیان داشت: یکی از موضوعات مهم و اولویت کاری بحث بازاریابی برای سرمایه گذاری است.

,

حاتمی حمایت از سرمایه گذار را یکی دیگر از بحث‌های مهم عنوان کرد و گفت: تقریباً در بین استان‌های کشور در حوزه پرداخت تسهیلات روستایی و زلزله بیشترین حمایت و تأمین مالی را در وام‌های ارزان قیمت داشتیم.

,

وی ادامه داد: در بحث مشاغل خرد و واحدهای تولیدی متوسط و بزرگ ورود پیدا کردیم و به صورت ویژه رصد می‌شوند پروژه‌های بزرگی همچون پترو پالایش و پتروشیمی کرمانشاه با دقت دنبال می‌شوند.

,

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه به سرمایه گذاری یک شرکت چینی در استان کرمانشاه با سرمایه گذاری بالای ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این نوع سرمایه گذاری می‌تواند یک تحرک در استان به وجود آورد همان طور که در ابتدای کار شاهدیم که در شروع عملیات ساخت ۱۰۰ نفر مشغول کار شده‌اند.

,

این مسئول تصریح کرد: بدون شک استان‌هایی که توانستند نرخ بیکاری را پایین بیاورند در ایجاد مشاغل کارگاهی و کوچک موفق عمل کردند.

,

حاتمی از راه اندازی یک مرکز هماهنگی مشاغل کوچک و کارگاهی خبر داد و افزود: این مرکز امروز بعدازظهر در محل جهاد دانشگاهی کرمانشاه راه اندازی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه از هدف‌گذاری ایجاد ۶۰ هزار شغل در این استان خبر داد.