متضرر شدن فارغ التحصیلان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، یکی از فارغ التحصیلان ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان ورودی  سال 91 دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس از اول مهرماه سال 95 شروع به کار کردند اما تاریخ فارغ التحصیلی آنها 95/7/10 ثبت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

وی ادامه داد: طبق شیوه نامه جدید رتبه های پایه ، ارشد، خبره و عالی که بعد از تاریخ 98/7/1 گرفته شود فاقد اعتبار بوده و حذف خواهد شد و فارغ التحصیلان این دانشگاه که تاریخ فارغ التحصیلی آنها بعد از این تاریخ است رتبه ای که در مهرماه و به دلیل حضور سه ساله در مناطق محروم اخذ کردند(در تاریخ 98/7/10) از بین می رود و با توجه به شرایط جدید فقط مبلغ رتبه بندی به حقوق آنها اضافه خواهد شد.

,

این دانشجو متضرر خاطر نشان کرد: متاسفانه تعدادی از دانشجویان که تاریخ فارغ التحصلی آنها 95/7/10 درج شده در رتبه یک قرار گرفته اما اگر تاریخ فارغ التحصلی آنها اول مهرماه درج میشد علاوه بر مزایای سه ساله حضور در مناطق روستایی و محروم در رتبه 2 قرار گرفته و افزایش حقوق شامل حال آنها میشد.

,

به گفته یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه برای برخی از ورودی های 91 تاریخ فارغ التحصلی به درستی و اول مهرماه سال 95 درج شده اما تاریخ فارغ التحصلی تعداد دیگر از دانشجویان 95/7/10 زده شده و در ذهن ما این سوال پیش آمده که همه این دانشجویان با هم و در یک کلاس درس خوانده و فارغ التحصیل شدند اما چرا تاریخ فارغ التحصیلی یک عده متفاوت است.

,

وی افزود: زمانی که ما شروع به کار کردیم اول مهرماه بوده پس چرا تاریخ فارغ التحصیلی ما 10 مهرماه درج شده است؟

,

دانشجوی دیگری در گفت و گو به خبرنگار ما گفت: زمان اتمام تحصیل ما 31 شهریور سال 95 بود اما متاسفانه طبق قصور مسئولان دانشگاه تعداد کل واحدهای اخذ شده به حد نصاب نرسیده و آنها در همان مدت 10 روز یک درس رو به صورت معرفی به استاد به دانشجویان اعلام کردند و در آخر تاریخ فراغت را 95/7/10 برای تعدادی در نظر گرفتند.این کوتاهی از طرف مسئولان مربوطه بوده و باید پاسخگو و رفع این مشکل باشند.

,

وی ادامه داد: این قصور و مشکل تنها برای تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گنبد کاووس و گرگان بوده و در سایر استان ها این مشکل وجود ندارد و کم دادن واحد درسی به دانشجویان در ترم های گذشته  سبب این مشکل شده که در ترم آخر مسئولان متوجه این موضوع شدند.

,

وی گفت: درج این تاریخ فارغ التحصیلی سبب مشکلاتی در اجرای رتبه بندی و حتی بازنشستگی ما خواهد شد.

,

دیگر دانشجوی معترض به این تاریخ فارغ التحصیلی درج شده توسط دانشگاه فرهنگیان گفت طی ارتباطی که با دکتر حسین خینفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور داشتم وی اظهار کرد: در زمان فراغت از تحصیل این دانشجویان در سال 95 بنده مسئولیت این دانشگاه را عهده دار نبودم و این مشکل مستلزم بررسی پرونده ها است که دستور فوری به دکتر روشندل معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور برای حل مشکل داده شد.

,

دانشجو افزود: در مکاتبات انجام شده با معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز اعلام شد روز شنبه جلسه برگزار و این مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات آن به اطلاع خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

]
رتبه بندی فرهنگیان از اول مهرماه امسال اجرا شد و این در حالی است که فارغ التحصیلان ورودی 91دانشگاه فرهنگیان متضرر شده و در این رتبه بندی به جایگاه و حق مسلم خود نرسیدند.